Zundert 1 Unitas'30 1

dinsdag 12 april 2016, 21:32

MOOIE OVERWINNING ZUNDERT

Onder de goed leidende scheidsrechter Tilborghs boekte Zundert een verdiende overwinning op Unitas. Zonder de geblesseerden Niek Daamen en Ferdi Hereijgers, de geschorste Olivier van Hassel en de zieke Jesse Mouws was Zundert er alles aan gelegen een mooi resultaat neer te zetten.

In de 10e en 12e minuut kreeg  Zundert de eerste mogelijkheden de score te openen.  Het schot van Denis Vujcic ging maar net naast en Tim Goethals zag even later zijn inzet door de keeper gekeerd worden. In de 22e en 26e minuut was het wederom Zundert die voor gevaar zorgde. Gaynio Aarts zag zijn schot uit een voorzet van Denis geblokt en Dennis Verheijen stuitte na een mooie solo in het strafschopgebied op de keeper.

In de 27e minuut kreeg Unitas haar eerste mogelijkheid. Vrij voor Thomas Van Nederkassel raakte de Unitas-spits de bal verkeerd, waardoor deze naast het doel verdween. In de 43e minuut ontfutselde Tim op de middenlijn de bal en zette in een tijd Denis alleen voor de keeper. Zijn lob betekende 1–0 voor Zundert.

Direct na rust stond het alweer 1–1. Een steekbal door het hart van de verdediging werd op waarde ingeschat en keurig afgerond. Vier minuten later was het alweer 2–1. Denis rondde een voorzet van Gaynio vakkundig af. In de 57e minuut werd een lange bal van de weer herstelde Wim Kas verkeerd beoordeeld door de Unitas verdediging. Tim werd in het strafschopgebied onderuit getrokken en Gaynio zorgde uit de toegekende penalty voor 3–1.

Nog geen drie minuten later was de spanning weer terug in de wedstrijd. De Unitas-spits draaide zich goed vrij en gaf Thomas geen enkele kans (3 – 2). Even was het rustig aan beide fronten. Tot de 70e minuut. Denis werd wederom goed bediend door Gaynio en maakte op zeer fraaie wijze zijn derde doelpunt van de middag. (4–2). Waarom Zundert de spanning in de wedstrijd wilde houden is niet bekend. Drie minuten later was het alweer 4–3. Slecht verdedigen stelde de Unitas-spits, geheel vrijstaand, in de gelegenheid wederom de aansluitingstreffer te scoren.

In het resterend gedeelte van de wedstrijd probeerde Unitas het nog wel, kreeg Zundert nog een dot van een kans, maar de stand bleef onveranderd. A.s. zondag is Zundert vrij. Op 24 april speelt Zundert uit tegen FC Bergen.

Opstelling : Thomas van Nederkassel, Rob Luijten, Frenk Zagers, Pieter Dictus, Tjeu van der Heijden, Fabian Nelemans, Dennis Verheijen, Wim Kas, Tim Goethals,Denis Vujcic, Gaynio Aarts