Zundert 1 Uno Animo 1 (0 - 4)

zaterdag 12 mei 2018, 0:00

Zundert afgedroogd door Uno Animo onder subtropische temperaturen

De degradatie ernst die de afgelopen weken in de ploeg zat, ontbrak. UnoAmino won met rechttoe-rechtaan voetbal vrij simpel met 0-4.

Dat UnoAnimo geen ideale gast voor feesten en partijen is, bleek al eerder deze week in Klein-Zundert. Zundert hoopte te kunnen profiteren van het feit dat de tegenstander op donderdag nog in actie was gekomen, terwijl men zelf een week lang naar het treffen had toe kunnen leven.

Zundert begon dan ook prima aan de wedstrijd. De gasten uit Loon op Zand speelden hun geliefde spelletje. Met veel man achter de bal, proberen met lange ballen naar voor de duels te winnen. Zundert stelde hier het gebruikelijke spel met korte combinaties, afgewisseld met crosspasses tegenover.

De eerste kans was voor Zundert. Gaynio brak door op rechts, waarna zijn voorzet bij Jesse kwam. Diens schot werd geblokt, evenals de rebound van Tim.  De eerste kans aan de overzijde trof wel doel. Na een lange bal op links stond de linkeraanvaller vrij voor Thomas. Met een fraaie lob gaf hij de doelman geen kans.

Tien minuten later was de wedstrijd eigenlijk al gespeeld. Na matig uitverdedigen werd de bal op het middenveld snel overgenomen door UnoAnimo. Met drie passes over de as van het veld, werd deze keer de rechteraanvaller vrij gespeeld. Deze schoof beheerst de bal binnen. Zundert oogde daarna wat aangeslagen. Het spelniveau van de eerste 10 minuten werd nooit meer gehaald. Verder dan een scherpe vrije trap van Roy met een kopballetje van Gaynio kwamen de roodzwarten niet.

UnoAnimo kon het kenmerkende spelletje makkelijk voortzetten. Op slag van rust werd het bekende recept nogmaals gebruikt. Een lange bal richting de kopsterke spits die bijna al z’n duels won, werd kundig verlengd tot bij een collega aanvaller die simpel de 0-4 ruststand op het bord bracht.

Na rust geloofden beide ploegen het wel. UnoAnimo hoefde niet en Zundert kon niet. Buiten de 0-4 een kwartier voor tijd gebeurde er weinig vermeldingswaardigs. De spelers die normaal sterkhouders zijn, speelden onder hun niveau, waardoor degene die minder ervaring hebben het extra lastig hadden. Door de andere uitslagen lijkt Zundert nu met Rijen, MOC’17, SCO en Unitas’30 uit te moeten maken welke ploeg rechtstreeks degradeert en welke twee de lastige nacompetitie in moeten. Met de spirit van vorige week is dit zeker haalbaar. Aanstaande donderdag al een mooie mogelijkheid op revanche tegen Sarto.

Opstelling: Thomas van Nederkassel, Thomas Kerstens, Dennis Verheijen, Roy Jacobs, Wim Kas, Tjeu van der Heijden, Lars van Elsacker [W: Karim Vriends], Fabian Nelemans, Jesse Mouws, Tim Englebert [W: Mike Daemen] en Gaynio Aarts.

Wissels: Sander Bouw, Rob Luijten, Pieter Dictus, Karim Vriends en Mike Daemen.