Zundert 1 - Virtus 1

maandag 15 september 2014, 22:53

Zundert start met mooie overwinning

Zundert kende een prima debuut in de 3e klasse B. Met goed en verzorgd combinatievoetbal versloeg het VIRTUS overtuigend met 3-1

Vanaf het eerste fluitsignaal gaf Zundert te kennen, dat het de competitie goed wilde beginnen. Het eerste kwartier ging de wedstrijd gelijk op en kwam geen van beide teams tot echte kansen. Daarna was de eerste kans voor Maikel. Uit een vrije trap kopte hij naast. Door een te zachte risicovolle breedtepass in de defensie kon de snelle Virtus linksbuiten de bal onderscheppen en alleen op Thomas  afgaan. Hij schoot onberispelijk de 0-1 binnen (22 e  min.). Voor Zundert was dit het signaal de zaken nog energieker aan te pakken. Het goed draaiende middenveld was soms onnavolgbaar voor de tegenstander, die te vaak aan de noodrem moest trekken. In de 26 e minuut kon Wim aanleggen voor een schot, dat werd geblokt. In de 38 e  minuut resulteerde dit in een mooie aanval. Uiteindelijk gaf Maikel een prima assist op Jesse, die bekwaam voor de gelijkmaker tekende.

Virtus ging harder spelen en moest heel wat overtredingen maken. In de 39e minuut werd Fabian stevig onderuit gehaald. Een paar minuten later mocht Wim  aanleggen voor een vrije trap. Hij plaatste deze prima op het hoofd van Olivier die de 2-1 feilloos binnenkopte. Meteen daarna was Jesse onderweg naar zijn tweede treffer, maar hij werd helaas onderuit gehaald. Op slag van rust kreeg Maikel nog een goede schietkans. In de 52e minuut moest Thomas al direct in actie komen bij een gevaarlijke uitval. In de 55e minuut moest een Virtusspeler met rood het veld verlaten, nadat hij Jesse had neergehaald. In deze fase strooide de arbiter met gele kaarten voor Virtus, maar helaas (onnodig) ook voor Zundert. Dat was eigenlijk het enige minpunt in deze wedstrijd. In de 60e minuut bouwde Zundert de voorsprong uit naar 3-1. Wim gaf een slim passje op Olivier, die op snelheid de 16 in ging en fraai met buitenkantje rechts de keeper passeerde. Zundert combineerde in deze fase vaardig  door de linies. Dit resulteerde in verschillende mogelijkheden. Denis  was er dichtbij. Zijn inzet belandde tegen de paal. Dit overkwam ook Fabian Nelemans nog  in de slotfase. De rebound was voor invaller Rick. Zijn schot  was iets te hoog gericht.  Helaas moest de goed spelende Frenk met een blessure  het veld verlaten. Pieter Dictus kwam hem vervangen. Ook Thomas etaleerde in het laatste kwartier zijn kwaliteiten door fraai keeperswerk. Een keer kreeg hij de hulp van de lat. Ook Ferdi kwam nog in de ploeg voor Maikel die onder applaus het veld verliet. Einduitslag 3-1. Conclusie: een fris, geconcentreerd  en  technisch goed voetballend Zundert (in alle linies) verdiende de overwinning. Een compliment aan het hele team is op zijn plaats. Als we dit vast kunnen houden kan het een mooi voetbalseizoen worden. Zondag naar Breda waar Groen-Wit de volgende tegenstander is.

De opstelling: Thomas van Nederkassel, Rob Luijten, Niek Daamen, Frenk Zagers(W) , Dorus Valk, Wim Kas, Olivier van Hassel, Fabian Nelemans, Denis Vujcic (W), Maikel Zagers (W), Jesse Mouws. Wisselspelers: Pieter Dictus (I), Rick Gommers (I), Ferdi Hereijgers (I), Alex van Nederkassel.

Doelpunten: Jesse Mouws, Olivier van Hassel (2x).

Gele kaarten: Jesse Mouws, Fabian Nelemans, Denis Vujcic, Niek Daamen.

Wedstrijdsponsor