Zundert 1 Waspik 1

maandag 8 december 2014, 22:19

ZUNDERT AFGETROEFD DOOR GRETIGER WASPIK

Op een guur, kil en matig bezocht sportpark De Wildert begon Zundert zonder de geblesseerde Wim Kas aan de wedstrijd tegen Waspik. De eerste 20 minuten was het fel en geconcentreerd  Waspik de bovenliggende partij tegen een op het oog slordig, eerder mat en zonder beleving  spelend Zundert, zonder overigens gevaarlijk te worden. Het was dan ook uit het niets dat ( alweer ) Fabian Nelemans met een prachtig afstandsschot de 1-0 op het scorebord bracht. Een minuut later had het zelfs 2-0 voor Zundert kunnen/moeten staan toen na een pass van Maikel, Denis Vujcic alleen voor de keeper verscheen en zijn inzet gekeerd zag.  Op het half uur schoot Dorus nog een vrije trap snoeihard op goal, maar de keeper kon ternauwernood redden. Een minuut later profiteerde Waspik optimaal van de te grote aanvalsdrift van de Zundertdefensie door, na een splijtende pass de bal keurig diagonaal binnen te schuiven 1-1. Net voor rust werd een hoge voorzet door de Zundertse defensie slecht verwerkt en werd de op dat moment verdiende  1-2  binnen gekopt. Een kwartier na rust floot de goed leidende scheidsrechter voor een overtreding en heel de Wildert dacht dat de vrije trap voor Zundert zou zijn, maar tot ieders verbazing mocht Waspik snel het spel hervatten , waarna de Zundertdefensie zich volkomen verslikte en de1-3 een feit was. Zundert moest nu risico gaan nemen en bracht Ferdi voor Thijs en ging vol op de aanval spelen: Jesse drong via het centrum de zestien binnen en versierde een strafschop. Maikel schoot vervolgens droog  de 2-3 binnen. Zundert begon er weer in te geloven en zette nu  wel alles op alles om te gelijkmaker te forceren echter wel zonder veel overleg in het spel. Door de genomen risico’s moest Frenk aan de noodrem trekken en moest hij met 2x geel het veld verlaten. Even later was het 10 tegen 10 toen de rechtsback van Waspik  een domme overtreding maakte op de middellijn en ook hij kon vertrekken. Zundert drong nog nadrukkelijker aan, maar Waspik hield stand: eindstand 2-3. Al met al misschien wel de slechtste wedstrijd van Zundert van dit seizoen waarin, op een enkeling na, geen enkele speler zijn normale niveau haalde en waarin men pas besefte dat in een voetbalwedstrijd ook de mouwen opgestroopt dienen te worden toen men achter de feiten aanliep. Alle reden voor de rood-zwarte brigade  om zich  volgende week in de thuiswedstrijd tegen SCO/Tofs  te revancheren !!

Opstelling:Thomas van Nederkassel, Pieter Dictus, Frenk Zagers, Niek Daamen, Dorus Valk, Fabian Nelemans, Olivier van Hassel, Thijs Damen ( 64e min Ferdi Herreijgers), Denis Vujcic, Maikel Zagers, Jesse Mouws