Zundert 1 - Zeelandia Middelburg 1 (1 - 2)

maandag 16 april 2018, 0:00

ZUNDERT IS HET SPOOR BIJSTER EN VERLIEST WEER

Onder heerlijke voetbalomstandigheden begonnen Zundert en Zeelandia Middelburg met een matige publieke belangstelling aan deze voor beide teams belangrijke wedstrijd. Immers, de winnaar zou een grote stap zetten richting lijfsbehoud.

Zundert had in de aanvangsfase een licht veldoverwicht hetgeen resulteerde in enkele kansen, waarbij Jesse voor het meeste gevaar zorgde. Al in de 2e-minuut gaf hij een gave voorzet op Fabian die zijn inzet helaas gestopt zag door de doelman. Verder kenmerkte de eerste helft zich door veel onnodig balverlies bij beide partijen en slordig voetbal.

In de 26e-minuut gaf Gaynio een goede voorzet op Fabian die weer de keeper op zijn weg vond. Op slag van rust ontsnapte Zundert toen de linksbuiten van Zeelandia een strakke voorzet gaf die gelukkig door iedereen werd gemist. Ruststand 0–0.

Na rust kwam Thomas Kerstens de aangeslagen Frenk vervangen. In de 49e-minuut had Zundert op voorsprong moeten komen toen Fabian na een voorzet van Gaynio in alle rust kon aanleggen maar van dichtbij jammerlijk naast schoot. Het spelbeeld was identiek aan de eerste helft, rommelig een veel onnodig balverlies waarbij aangetekend moet worden dat Zeelandia fanatieker in de wedstrijd zat dan Zundert, dat veel energie verspeelde aan praten tegen de scheidsrechter.  Er was nog wel een goede actie van Thomas die de bal op het middenveld oppikte en na een fraaie solo rakelings over het doel schoot. Even daarna was er een opstootje en kreeg een speler van Zeelandia de rode kaart na reageren op een overtreding en kon vertrekken. Tegen tien man kon Zundert het echter ook niet afmaken, sterker nog: door niet adequaat in te grijpen kwam Pieter in een lastig duel met een Zeelandiaspeler die hier handig gebruik van maakte.

De, ondanks hevig Zundert-protest, onterecht gegeven strafschop werd koelbloedig binnen geschoten: 0-1. Vijf minuten later werd op het middenveld knullig balverlies geleden en kon een van de Zeelandiavoorwaartsen richting het Zundertdoel. Een Zundert-verdediger schoot de bal tegen de spits aan en deze kreeg de bal in de rebound gelukkig voor zijn voet en werkte bekwaam af: 0-2.

Toen Dennis even later uit een scrimmage voor het doel de 1-2 kon aantekenen kwam er even nog wat hoop bij de supporters, maar helaas bleek die hoop ijdel.

De pijn voor Zundert werd nog erger toen in de Zundertdefensie de bal slordig werd verspeeld en vaste waarde Wim zich genoodzaakt zag de doorgebroken speler onderuit te halen wat hem op rood (en dus schorsing) kwam te staan. Al met al een wedstrijd waar voor Zundert misschien wel meer had in gezeten als alle spelers beter doorkrijgen wat overleven in een degradatiestrijd met zich meebrengt. Dat zal de komende wedstrijden in ieder geval nodig zijn!

Opstelling: Thomas van Nederkassel, Wim Kas, Frenk Zagers [W: Thomas Kerstens], Dennis Verheijen, Pieter Dictus, Roy Jacobs, Tjeu van der Heijden, Lars van Elsacker [W: Karim Vriends], Fabian Nelemans, Jesse Mouws en Gaynio Aarts.

Wissel: Alex van Nederkassel, Karim Vriends, Thomas Kerstens en Mike Daemen.