Zundert 2 - Madese Boys 3

zondag 27 april 2014, 12:00

Zundert 2 – Madese Boys 3 2-0 (1-0)

Het kampioenschap is in de tas en Zundert 2 is al twee weken in de feeststemming. Er wordt nog wel scherp getraind want ook de laatste twee potten willen we winnend afsluiten. De eerste wedstrijd is dit gelukt tegen nummer 4 Madese Boys. Ondanks ongeconcentreerd spel, slecht opbouwen en een matige organisatie op het middenveld konden we de punten in eigen huis houden. De scheidsrechter deelde mee in de malaise en Made raakte zeker na de tegengoal wat gefrustreerd waardoor het geen gezellige middag werd.

De dag begon nog wel gezellig. De wasvrouw had weer een lieve brief voor ons opgesteld (helaas niet op rijm) en ook de geopereerde Marcella was weer van de partij. Hans loste zijn beloofde barbecue in zodat in opperbeste stemming kon worden omgekleed. In de opstelling werd een vrijwel geheel andere verdediging opgesteld met alleen Joram als aanvoerder op zijn vaste stek. Mathijs kwam vanaf de backpositie naar het centrum en Bjorn en Rens mochten de backposities innemen. Het middenveld kende wel het vaste trio de 3 R’s met Rogier Rick en Roy. De aanval kende het gouden duo Tomas en Ferdi met daarnaast Yannick.

Van Madese Boys kregen we een mooi bosje bloemen en werd ons succes gewenst volgend jaar in de 2e klasse. Scheidsrechter Iflahen zei dit keer maar één keer “respect” en er kon worden afgetrapt. Het begin was niet eens onaardig van Zundert maar al snel zakte het naar een bedenkelijk niveau en kreeg Madese Boys de beste kansen. Zundert had nog wel de openingsgoal maar die werd afgekeurd door de scheidsrechter omdat hij nog ruzie stond te maken met de muur. Daarna kwam Roy goed weg toen hij op Dubbeldamse wijze een tegenstander licht aantikte in de zestien maar de scheidsrechter er geen penalty in zag. Zwak verdedigen zorgde dat een Dubbeldam aanvaller op de paal kon schieten en uiteindelijk kon Madese Boys na zwak opbouwen in de tegenstoot scoren. De doelpuntenmaker stond randje buitenspel en werd afgevlagd. De Madenaren waren hier niet zo gelukkig mee en tot overmaat van ramp kon Zundert in de daaropvolgende aanval scoren. Yannick werd neergehaald en de toegekende vrije trap werd door dezelfde Yannick, niet de allergrootste van het veld, knap binnenkant paal binnengekopt. Een knappe goal van Yannick die normaal in de verdediging staat. Tot de rust gebeurde er verder weinig. Zundert speelde een tempo te laag en Madese Boys was na het uitvallen van de spits ook minder gevaarlijk.

In de rust werden de Zundertspelers op hun verantwoordelijkheid gewezen door Eduard. Een kampioen loopt niet achter de tegenstander aan maar dicteert het spel. Dave kwam in de rust in het veld en zou zorgen dat de ballen van achteruit wat meer op de plaats van bestemming aan zouden komen. Hoogstaand spel bleef uit maar het was voldoende om in de 56e minuut de beslissende 2-0 te maken. Mathijs gaf een goede diepe bal op Ferdi. Ferdi schoot op de paal maar knalde daarna de rebound binnen. Ondertussen kwam Rutger voor Rick die sterk inviel als spits en Toby kwam in de ploeg voor Ferdi. Het schuiven in het veld zorgde dat het spel even wat onwennig was waardoor Madese Boys nog een aantal keer gevaarlijk kon worden maar de nul werd redelijk eenvoudig gehouden zodat de zoveelste 2-0 overwinning dit seizoen werd behaald. Opnieuw kon weer een kampioensfeestje worden gevierd.

Een prima resultaat maar geen goede wedstrijd. Het moeten is er vanaf en dat zag je zeker terug in deze wedstrijd. Hopelijk kunnen we ons nog één week opladen om bij het altijd gezellige OMC een goed slot aan de competitie te gaan geven.