Zundert A1 SAB A1 (4 - 4)

woensdag 9 december 2015, 22:10

VV Zundert A1 – SAB A1

Vandaag stond er voor de jongens van de A1 een belangrijk competitieduel op het programma. De ploeg uit Zundert nam het op tegen de koploper, SV SAB uit Breda. Op Sportpark De Wildert begon, onder een ondergaand december-zonnetje, een prachtige wedstrijd met spanning, sensatie en pure strijdlust.

SV SAB, die nog geen enkele wedstrijd verloren had,  begon vrij goed aan de wedstrijd. Met goed combinatiespel en stevige duels werd de 0-1 dus al gauw een feit. Maar de Zundertse jongens wisten het spel weer op te pakken en bleven werken voor de gelijkmaker. En ja hoor, luttele minuten later was het Stan Hombergen die de 1-1 afdrukte. De mannen uit Zundert bleven vervolgens strijden en speelden met vlagen goed voetbal. Zundert was wederom de bovenliggende partij, en dus liet het volgende doelpunt niet lang meer op zich wachten. En jawel, de 2-1 viel, en ook deze kwam op naam te staan van Stan Hombergen.

Maar de zwart-witten van SAB lieten de kopjes niet hangen en ook zij kregen weer even een opleving. In die opleving werden er een aantal grote kansen gecreëerd, en zo kwamen de Sint-Anna Boys vlak voor rust alsnog op een nette 2-3 voorsprong. Toen blies de immer goed leidende Piet Jacobs voor het rustsignaal.

In de tweede helft kwamen de mannen van Etienne weer helemaal fris en opgepept het veld op. Het spel van de eerste helft werd weer opgepakt, en Zundert won duels op alle fronten. SAB verloor de controle over het spel en werd volledig afgetroefd door de werkers-mentaliteit van Zundert. Toen in de 64e minuut was daar Mathijn Woestenberg die de gelijkmaker in de touwen ramde.

Het geloof was weer terug, de jongens bleven er even aan trekken, en toen nog geen tien minuten later was daar Lars van Elsacker. Door een perfecte steekpass kon hij dwars door de verdediging heen lopen en kwam hierdoor één-op-één met de doelman van de SAB te staan. Als een echte afmaker deed hij wat hij moest doen, en legde zeer nauwkeurig de bal precies in de hoek. Een prachtig en vooral verdiend doelpunt, 4-3!

De rest van de wedstrijd was zeer wisselvallig. Zundert stelde zich verdedigend op, en de mannen van SAB waren weer overeind gekrabbeld en zijn nog een aantal keer gevaarlijk geweest. Echter door de sterke verdediging en door goed keeperswerk van Joep Jacobs bleef de gelijkmaker nog even uit. Totdat er in de allerlaatste minuut van de reguliere speeltijd een corner voor SAB werd gegeven. Deze viel in het hart van de Zundertse defensie, en in de kluts was daar uiteindelijk de spits van de zwart-witten die de gelijkmaker prikte. Eindstand: 4-4.