Zundert E1 - Baronie E3 (beker)

woensdag 13 mei 2015, 19:30

Zundert E1 – Baronie E3 (1/2 finale beker)

Onder zonnige omstandigheden werd op woensdagavond 13 mei de halve finale beker gespeeld tussen ons E1 en Baronie E3.

Sommige spelers van Zundert waren zichtbaar gespannen en om 19:30 werd er afgetrapt. Zundert begon iets wat afwachtend aan deze wedstrijd en de eerste echte kans was dan ook voor Baronie maar Jarno had een goede in huis en voorkwam zo de voorsprong voor de bezoekers. De eerste grote kans voor Zundert kwam van Mikia maar zijn doelpoging ging ver over. Na 10 minuten kreeg Baronie een corner en deze werd niet goed verdedigd waardoor Baronie op 0-1 kwam.

Zundert kwam steeds beter in de wedstrijd en Zundert speelde in deze fase van de wedstrijd als een team. Iedereen had een goeie inzet en werkte hard voor elkaar. Het wachten was op de aansluitingstreffer en die kwam er ook. Mikia en Sem zette samen een aanval op en het was Sem die de bal knap binnen schoot 1-1. Baronie was ook geen slechte ploeg en vooral hun keeper bracht onze verdediging met zijn verre uittrappen soms iets of wat in de problemen, echter hele grote kansen leverde deze verre uittrappen nu ook weer niet op. Toch was het Baronie die wederom op voorsprong kwam en knap de 1-2 maakte.

De laatste minuten van de eerste helft was het duidelijk Zundert die recht had op een doelpunt. Steeds was het de keeper van Baronie die redding bracht op afstandschoten van Sem, maarten en Mikia.

Tijdens de rust kwam het geloof in de ploeg dat Zundert de finale kon gaan halen.

In de tweede helft was het Sem die de eerste grote kans had om te scoren maar hij miste voor het doel. Even later was er een grote kans voor Luca maar schoot voorlangs. Zundert was nadrukkelijk op zoek naar de gelijk maker. Opnieuw was het Sem die goed doorging maar zag zijn doelpoging op de paal uiteen spatten. Het publiek ging er nog eens goed achter het team van Zundert staan en moedigde de spelers nog maar eens aan.  Wederom was het Sem die de bal veroverde en dit werd beloond met een schitterend doelpunt in de bovenhoek 2-2. Zundert bleef hierna goed voetballen maar gescoord werd er niet meer. Penalty’s moesten gaan uitmaken wie er naar de finale zou gaan.

De spanning was enorm en Baronie mocht beginnen. Na 5 penalty’s stond het 3-3 en dus werd er om en om een penalty genomen net zo lang tot er een winnaar was. Zundert miste helaas de 9de penalty waardoor Baronie na de finale gaat op 6 juni.

De teleurstelling bij de spelers van Zundert was groot maar dit hoort er nu eenmaal bij.

Jongens jullie hebben vandaag laten zien dat jullie strijdend als team zijn ondergegaan.

De schrijvende reporter