Zundert E2 - DSE E2 (2-5)

zaterdag 14 november 2015, 9:00

Zundert E2-DSE E2 2-5

Op een dag dat de wereld in brand lijkt te staan, de wereld compleet gek lijkt geworden, oorlog en geweld steeds dichterbij lijkt te komen, is het fijn om je eventjes in een wereld te begeven waar de enige strijd die geleverd wordt die tussen een hoop enthousiaste kinderen is. Kinderen die er niets om geven hoe een teamgenoot of tegenstander eruit ziet of welk geloof hij of zij mee gekregen heeft van zijn of haar ouders. Een groot voetballer heeft ooit gezegd: voetbal is oorlog. Hoever kan je er naast zitten.

DSE staat tweede in de competitie. En een gewaarschuwd ploeg telt voor twee. Dus een goede warming up onder leiding van de keepster ging vooraf aan de mooie pot voetbal. Omdat DSE ook een hele hoop supporters had mee genomen, was sportpark de Wildert tot de laatste plek volledig uitverkocht. Alle ingrediënten waren aanwezig. En ook Zundert bleek meteen goed wakker te zijn. Dat is het voordeel van spelen tegen een ploeg die op papier veel sterker is. Je hebt niets te verliezen. En Zundert liet vanaf het begin zien dat er wellicht iets te winnen viel. Er werd uitstekend gecombineerd, goed verdedigd, perfect opgebouwd en heerlijke passen gegeven. Uit een goed opgezette aanval kwam dan ook de 1-0. De opgekomen blonde Messi wist naar een goede assist keurig af te ronden. Een mooi doelpunt wat ook gezien werd door de grootste supporter van onze blonde Messi. En op dat moment was het nog terecht ook dat Zundert voor kwam. Maar DSE schakelde naar de 1-0 wel een tandje bij. Maar Zundert bleef geconcentreerd voetballen en gaf weinig weg. Ook de keepster stond haar mannetje. Slechts 1 moment in de eerste helft stond Zundert uit positie doordat Zundert net de aanval koos. De verdediging stond namelijk iets te ver naar voren geschoven. Door een overtreding die niet gezien werd door de scheidsrechter kwam DSE aan de bal op het middenveld en wisten ze zich super snel vrij te spelen voor het Zundertse goal. Op de uithaal had de goede keepster van Zundert geen antwoord. 1-1. En op zich was dat een hele terechte tussenstand. Die tussenstand leek ook de ruststand te worden. Echter zag de scheidsrechter een overtreding in een verdedigende actie van de laatste man van Zundert en hij legde de bal op de denkbeeldige penalty stip. Zelfs supporters en leiding van DSE zag er geen penalty in, maar de scheidsrechter stond er beter voor waarschijnlijk. En uit eigen ervaring weet ik dat zelfs scheidsrechters wel eens een foutje kunnen maken. Helaas kwam uit deze laatste actie van de eerste helft wel de 1-2.

En er zijn er meer die foutjes maken. Doordat Zundert E2 twee keepers heeft en die beide een helft keepen, werden er omzettingen gedaan in de tweede helft. De laatste man ging onder de lat. Twee middenvelders schoven door naar de verdediging. En hier zit het foutje verborgen. Twee verdedigers die de eerste helft hun mannetje stonden en uitstekend ondersteund werden door een derde rappe verdedigster, waren in het begin van de tweede helft weg. Eentje in de goal, de andere in de wissel. Hierdoor was de goede organisatie van de eerste helft verdwenen als sneeuw voor de zon. Dit mag de coach zich aantekenen. Priller. Hier konden de middenvelders die nu in de verdediging stonden en de snelle verdedigster niets aan doen en DSE maakte dankbaar gebruik in dit moment van wanorde. In een mum van tijd maakte ze twee knappe doelpunten. Dus in 3 wedstrijd minuten stond het van 1-1 ineens 1-4 en leek het een kansloze missie te worden voor Zundert. Echter zou Zundert Zundert niet zijn als de ruggen niet gerecht werden. Hoewel er amper een doorkomen aan was bij de verdediging van DSE werd het doel wel gezocht. De middenvelder van Zundert bleek goed oog te hebben voor zijn medespelers en speelsters. Hij zag de spits die de eerste helft nog onder de lat stond vrij staan. Terwijl de hele tribune riep dat ze moest schieten, hield zij haar hoofd koel. Eerst aannemen en dan pas uithalen. Goed opgelet op de training dus en de 2-4 was een feit. Hoewel het doelpunt Zundert wel iets terug bracht in de wedstrijd, kon Zundert niet echt meer gevaarlijk worden. En ondanks dat de keeper van Zundert er veel ballen uit rammelde doordat er achter 1 op 1 werd gespeeld, moest hij in de slot minuut nog een bal uit het net halen. 2-5 eindstand, gestreden en verloren. Maar er kon met een opgeheven hoofd van het veld af worden gestapt. Een beetje meer geluk en er had iets meer ingezeten.

Er resten nog twee thuiswedstrijden deze competitie. Nog twee wedstrijden de kans om in de top 3 te komen. Echter als dat niet mocht gebeuren dan nog mogen we heel trots zijn op dit team van Zundert. Het team heeft zich goed ontwikkeld en werkt erg hard voor elkaar. En zolang er gewoon goede inzet is en er fijn gespeeld wordt, dan is iedere uitslag goed.