Zundert E2 - Unitas'30 E5 (4 - 8)

zaterdag 21 november 2015, 9:00

Zundert E2-Unitas'30 E5 4-8

Tja, soms heb je van die dagen, dan lukt het gewoon even niet. Ondanks een goede voorbereiding, ondanks dat er zelfs met een logeer partij rekening werd gehouden met het feit dat er de dag later gevoetbald moest worden, ondanks een geweldige keeper die veel ballen uit zijn goal rammelde en ondanks de energie de die verdedigers in het spel brachten. Het stond bij rust dan ook dik terecht 0-3 voor de gasten op het afgeladen sportpark de Wildert.

Gelukkig had deze reporter een back stage pasje weten te bemachtigen, zodat hij toegang had tot de catacomben van vv Zundert en hij kon luister vinken wat de coach in de rust mede te delen had. Hij legde op kalme toon uit dat het niet lekker liep en er niet genoeg energie in de wedstrijd zat. Hij prees zelfs nog de verdediger en verdedigster, want die gaven samen met de keeper wel het goede voorbeeld. En hij gaf het team de simpele opdracht mee gewoon lekker te gaan voetballen, allemaal een stapje extra te doen en minimaal 4x te scoren in de tweede helft. De gebruikelijke keepers wissel vond plaats en vol goede moed werd de tweede helft in gegaan.

Meteen bij de aftrap zag het publiek een herboren Zundert. Een Zundert die van het ruggen rechten een kunst had gemaakt. Een Zundert die er alles aan deed om vanuit een uitzichtloze positie zich toch nog de top 3 van de competitie in te werken. En dat verraste de tegenstander enorm. Een mooi samenspel van de twee aanvallers van Zundert zorgde voor de 1-3. Vervolgens stuurde de blonde Messi een diepe bal richting de spits de net ook al scoorde. Hij maakte koelbloedig af. 2-3. En alsof het de normaalste zaak van de wereld was, koos Zundert volop voor de aanval. En nu werd de ander aanvaller door de spits voor de goal in positie gebracht. 3-3. Binnen een mum van tijd werd de stand weer gelijk getrokken en nu alles voor de overwinning.

Helaas is er ook zoiets als een mentale kwestie. Het eerste schot van de tweede helft van Unitas werd in eerste instantie goed naar beneden gewerkt door de keepster. Maar tot haar grote schrik zat er een curve aan de bal en verdween de bal erg ongelukkig door haar benen en met heel veel effect het goal in. 3-4. En er knakte wat. De knak was zelfs te horen in Rijsbergen, waar verontruste thuissupporters ook meende deze knak te horen. Het geloof in een goede afloop was eventjes weg, en Unitas merkte dit. Die gooiden nog een tandje erbij. Waar de instructie vrij duidelijk was (laat ze niet schieten) werd deze niet meer goed nageleefd. Iedere bal die afgevuurd werd op de goal viel binnen. Hier kon de keepster ook niet veel aan doen. Effectiviteit 100% voor Unitas en nu liep de achterstand snel op na 3-8.

Maar dan maar nog even strijden om de eer in de laatste minuten. De energie van de middenveldster was helemaal weg en de blonde Messi bleek nog wat energie over te hebben. Hij werd dan ook nog voor een paar minuutjes het veld ingestuurd met de opdracht: ga maar aanvallen en scoor er maar eentje. Nog nooit werd een opdracht zo kundig uitgevoerd. Met een mooi afstandsschot werd in de stromende regen de eindstand op 4-8 bepaald. De eretreffer kwam op naam van Zundert, dus met opgeheven hoofd toch nog het veld af.

In deze competitie rest alleen nog de thuiswedstrijd tegen de kampioenen van de Moerse Boys. De top 3 blijkt deze competitie net een maatje te groot voor onze Zundertse kanjers. Maar het team heeft zich gedurende de competitie goed ontwikkeld en dat beloofd veel goeds voor de voorjaars competitie. Het management gaat er zich nu hard voor maken dat het team bij elkaar blijft, ondanks dat er interesses zijn van de grote clubs.