Zundert E2 - WDS E2

zaterdag 9 april 2016, 9:00

Zundert E2-WDS E2 8-1

De kunst van de top ploegen is ook om geconcentreerd te blijven tegen de wat minder presterende ploegen. Want met gebrek aan concentratie worden niet zelden kostbare punten gemorst in de race om het kampioenschap. Vooraf waren er enkele spelers en supporters van Zundert die dachten dat de punten al binnen waren. Tijd voor de coach om in te grijpen en de spelers op scherp te zetten. Want de scouts van Zundert hadden bij WDS al een keeper van top formaat gespot. En de coach zelf kon de dames op het middenveld van WDS recht in de ogen aankijken. Dus een gewaarschuwd mens telt voor twee. En 2x1 speler van Zundert was ook de gemiddelde lengte van het middenveld van WDS.

Bij de aftrap bleek Zundert gelukkig meteen goed scherp. Kleine omzettingen zorgde ervoor dat Zundert met een nieuwe spits uit de hoge hoed kwam. De behendige speler die eerst vaak in de spits positie stond, had van positie geruild met de sterke aanvallende middenvelder. Deze omzetting pakte al gelijk goed uit. De heren voorin vonden elkaar blindelings en een drievoudig een tweetje zorgde ervoor dat de spits voor de goal kwam en kon uithalen. De goede keeper van WDS voorkwam de 1-0 na 10 seconden.

Maar Zundert bleef geduldig en geconcentreerd. De 1 0 volgende dan ook snel en kwam voort uit een goede combinatie op het middenveld. De opkomende dappere verdediger zag de nieuw bakken spits vertrekken. Met een prachtige pass zette de verdediger de spits vrij voor de goal. Nu was er geen stoppen aan voor de keeper. Bij de 2-0 werd de aanvallende middenvelder op zijn wenken bediend door de spits. Ook hij liet deze kans niet onbenut. De twee voorste spelers bleven elkaar ontzettend goed vinden voor de rest in de eerste helft.

Bij de 2-0 kwam de speelster die terug kwam van de blessure in het veld. Zij zou steeds meer speel minuten krijgen en verwacht wordt dat zij weer helemaal fit zal zijn in de toernooitjes naar de competitie. Een andere opvallende speelster van het team was een familielid van de linksbenige dame op het middenveld. Zij mocht tegen WDS als wijze van proef als invalster mee doen. Afgesproken werd dat zij met de van blessure terugkomende speelster regelmatig zou wisselen, zodat er niet veel omzettingen in het veld nodig waren.

Na de 2-0 bleef Zundert goed naar voren gericht spelen. En nog voor de rust had de nieuwe spits er 4 in de goal liggen. Steeds ging er goed combinatie voetbal aan vooraf met prachtige pass balletjes over en weer. Ook de leergierige nieuwe speelster stond goed haar mannetje. Ze wist niet alleen met grote regelmaat de bal te blokken en af te pakken van een tegenstander, ook haar voortzettingen waren voortreffelijk. Een aanwinst voor Zundert. Ook de aanvallende middenvelder werd nog een keer voortreffelijk gevonden door de linksbenige speelster op het middenveld. Zo was de ruststand 6-0. Twee momenten kunnen nog aangehaald worden. De blonde verdediger liet met een uitstekende pass over 32 meter de spits scoren. Ook de aanvallende middenvelder bleef een keer goed op de been en wist de bal vanaf de achterlijn voor te geven wat ook een doelpunt voor de spits opleverde.

Omdat de verdediging van Zundert geen cm weg gaf en uitstekend geconcentreerd bleef, zelfs loszittende schoenveters werden gestrikt wanneer de bal opnieuw afgetrapt moest worden, liep de keeper van Zundert zich af te vragen of hij alle groente tuintjes van de plaatselijke winkelier al had gespaard. Ook had hij alle supporters geteld (2674 in totaal) en was hij uitstekend op de hoogte van de score op het veld naast hem. Een paar minuten voor de rust is hij thee gaan zetten voor de rest van het team, maar niemand die dat opgevallen is. Of terwijl,hij verveelde zich wat. Omdat het de overwinning al bij rust een zekerheidje leek, werd toegestaan dat de tegenstander met een speler meer het veld op kwam in de tweede helft. Dit omdat het voor geen enkel team leuk is om met dubbele cijfers te winnen, nog minder leuk is het om met dubbele cijfers te verliezen. Ook bleef WDS ondanks de score uiterst sportief. Redenen temeer om er gewoon nog een leuke tweede helft van te maken.

In de tweede helft gaf de verdedigster van Zundert aan ook wel eens te willen keepen. De keeper van de eerste helft vond dit een uitstekend idee om eerder genoemde redenen. Maar WDS kwam goed uit de startblokken. Of het door de man meer situatie kwam, of de iets wat lakse houding van Zundert, de tweede helft ging gelijker op. Toch begon Zundert steeds verder richting de goal van WDS  te bewegen. Maar steeds bleek de paal of de goede keeper een sta in de weg. Uit een counter wist WDS de 6-1 te maken, hier kon de keepster niets aan doen. En het was ook wel loon na werker voor WDS.

Naar de 6-1 leek Zundert weer wat meer wakker. De behendige middenvelder, die inmiddels 2 doelpunten had opgedragen aan zijn grootste supporter, voegde daar nummer 3 ook nog aan toe. Een leuke combinatie op het middenveld door twee familieleden werd gepromoveerd tot doelpunt. Later scoorde hij met een schitterend schot de 8-1 wat tevens de eind score was.

Het duo voorin scoorde dus beide 4 maal, maar had dat was nooit mogelijk geweest zonder de uitstekende verdedigers en middenvelders. Als team was het een goede prestatie. Dat werd ook gezien door de technische staf van de tegenstander. Zundert heeft een leuk team wat elkaar goed weet te vinden. En door dat samenspel voert Zundert de ranglijst aan met nog twee wedstrijden te spelen. Echter zullen deze wedstrijden beide gewonnen dienen te worden. En de tegenstanders zullen van groter formaat zijn dan WDS. Dus komt alle volgend weekend naar de laatste uitwedstrijd van Zundert E2 van dit seizoen. Een derde bus voor de supporters is geregeld. Tot dan!