Zundert E4 - Kruisland E2

zaterdag 22 november 2014, 9:00

Zundert E4 – Kruisland E2 0-7

De grootste nederlaag van de lopende competitie. Als je 0-7 leest op teletekst of internet ga je snel uit van een veegpartij. Niets is minder waar. Tegen koploper Kruisland E2 heeft Zundert E4 bij vlagen een prima wedstrijd gespeeld. De coaches van de tegenpartij waren vol lof over uw favoriete team.

Kruisland had een paar weken geleden verrassend verloren bij Rimboe. Volgens de leider omdat 3 D-spelers bij de tegenpartij meededen. In ieder geval was men gebrand om de koppositie te verdedigen en geen averij op te lopen in Zundert. Men was dan ook met de voltallige selectie met 11 spelers naar sportpark de Wildert afgereisd. In de eerste minuut ranselde de sterk spelende Zundertse doelman al twee ballen uit het doel, waarbij bij eens schot ook de paal hulp bood.

Zundert was gelijk bij de les en betrok de verdedigende stellingen. Dit met de intentie om de tegenstander pijn te doen in de omschakeling als er mogelijkheden lagen. En dit plan verliep goed. Zundert kwam goed terug in de wedstrijd en was in het eerste kwart misschien zelfs sterker. De bal ging goed rond bij de drie voorwaartsen en kleine kansjes ontstonden. Net op het moment dat Zundert het heft in handen leek te nemen, brak Kruisland er op volle snelheid uit. Een messcherpe counter, waar de Zunderste defensie, die net uit positie stond, geen antwoord op had. Deze aanval werd besloten met een ziedend schot in het zijnet, 0-1. Maar niks aan de hand, het ging immers goed en er was nog voldoende tijd om gelijk te maken.

Helaas brak een andere oude kwaal, net voor rust Zundert E2 op. Tweemaal werd uit een corner een tegendoelpunt geïncasseerd. Hiermee was tegen de verhouding in, de wedstrijd eigenlijk al gespeeld.

Na de pauze, hetzelfde spelbeeld. Zundert probeerde met combinatiespel door te dringen bij de verdediging van Kruisland. Maar deze hield vrij eenvoudig stand. Het veld werd erg lang, er ontstonden eigenlijk twee linies, een Zunderste aanval en een Zunderste verdediging. Hierdoor verzoop het middenveld, steeds vaker kwam Zundert in het midden van de tweede helft een stapje te laat. En er was te weinig aansluiting bij de spitsen als een goede aanval opgezet werd. Hierdoor stak Kruisland in een periode van 5 minuten wel 4 keer het middenveld over en scoorde dan eenvoudig. Knap keeperwerk voorkwam op dat moment erger.

Gelukkig toonde de Zunderste strijders dat ze uit het juiste hout gesneden waren, toen de 0-7 gemaakt werd de posities weer ingenomen en werden de mouwen opgestroopt. Tot hier en niet verder. Op deze manier herpakte men zich knap. De eretreffer hing in de lucht, maar kwam uiteindelijk niet op het bord.

De grootste nederlaag van het seizoen, voor het eerst niet gescoord, drie doelpunten uit corners tegen en twee periodes met veel tegendoelpunten in korte tijd. En toch complimenten van zowel de supporters als de tegenstander. Voetbal is en blijft een raar spel. Volgende week staat de wedstrijd tegen Rimboe E1G op het programma. Als deze tegenstander in dezelfde samenstelling als tijdens de wedstrijd in Wouwse Plantage op komt draven, is spektakel gegarandeerd. Twee aan elkaar gewaagde teams, waarbij Zundert in het begin van het seizoen aan het langste eind trok met een 1-3 overwinning. Hopelijk stelt Zundert in de komende 2 wedstrijden de derde plaats in de stand veilig.