Zundert F2 - Groen Wit F3

donderdag 8 mei 2014, 19:00

Zundert F2 – Groen Wit F3 2-5

De laatste wedstrijd van het seizoen. Op een avond in de schoolvakantie. Het leek wel of Zundert niet goed doordrongen was van het belang van deze wedstrijd. Dit duel zou bepalen of het seizoen geslaagd zou zijn met een derde plaats of toch teleurstellend zou aflopen met een vierde of zelfs vijfde plaats.

Vanaf de balie waarin ik dit typ waren niet alle details van de wedstrijd goed waar te nemen. Er stonden veel supporters tussen uw verslaggever en het speelveld. Ook de techniek liet me in de steek, zonder beelden, app’s of andere informatie, probeer ik zo duidelijk mogelijk te omschrijven hoe deze wedstrijd verliep.

Zundert was door de vakanties niet geheel compleet, maar zoals de coaches vooraf terecht opmerkte, moet er niet gekeken worden naar wie er niet bij zijn, maar juiste gekeken worden naar degene die er wel zijn. En dat team moest in staat geacht worden het sterke Groen Wit te verslaan. De laatste tweemaal was dit immers ook gelukt.

Echter bleek deze avond, zoals wel vaker, dat onze jonge helden geen avond voetballers zijn. Doordat er te veel energie in de rest van de dag gestoken werd, maakte het team een uitgebluste indruk. Het was geen onwil, maar de batterij leek wel leeg. Ook het score verloop was niet in het voordeel van Zundert. Hierdoor liep Zundert de hele wedstrijd achter de feiten aan.

Iedere moment waarop de hoop in de Zunderste harten terugkeerde, kreeg het de deksel op de neus. Waardoor het nooit echt spannend werd. Uiteindelijk werd het wel een vermakelijke wedstrijd en was de neutrale toeschouwer de winnaar. 2-5 werd de eindstand.

Toch leefde bij de Zunderste supporters het idee, dat er meer ingezeten had.

Uiteindelijk werd de competitie op een teleurstellende vijfde plaats afgesloten. Dit sluit niet helemaal aan bij de leuke tweede seizoenshelft die de jongens gevoetbald hebben. Er zijn goede wedstrijden gespeeld, er is duidelijk veel vooruitgang geboekt. Zowel individueel als, als team. Ook zat het soms niet mee, met zieke spelers, gemiste kansen en opvallend sterke spelers bij de tegenstanders. Wat moet overheersen is een leuk seizoen waar de jongens goed naar elkaar gegroeid zijn en voetballend bijgeleerd hebben. De meeste gaan deze zomer over naar de E jeugd en zijn hier ook klaar voor. Zaterdag nog een afsluitend toernooi en dan zit het seizoen 2013-2014 er op.