Zundert JO13-1 - Beek Vooruit JO13-1 (3 - 0)

woensdag 11 april 2018, 19:30

Zundert JO13-1 – Beek Vooruit JO13-2 (2-0) 3-0

Als je de uitslag zo leest en je bent niet bij de wedstrijd geweest, denkt je vast: “eenvoudige overwinning voor Zundert”. Dit was absoluut niet het geval. De enige doordeweekse wedstrijd tot op heden, was een walk-over voor de beker tegen TVC Breda. Deze keer kwam de overwinning veel moeizamer tot stand.

Na een drukke dag op school, kwam de selectie bij elkaar op het tijdstip dat normaal de training aan zou vangen. Tymo had in de ziekenboeg gezelschap gekregen van Mikai. Tymo staat 6-8 weken aan de kant, maar ook Mikai baalt van z’n 2-3 weken vermoedelijke afwezigheid. Gelukkig waren ze beiden wel aanwezig om het team te ondersteunen. Hierdoor startte alleen Roy fit op de bank.

Zundert trok vanaf de aftrap ten aanval en deelde een klein speldenprikje uit. Teun en Mike zetten gelijk de achterhoede onder druk, zodat de toon gezet was. Beek Vooruit bleek echter niet onder de indruk. De volgende 20 minuten waren bijna volledig voor Beek Vooruit. De voorwaartsen kwamen nauwelijks in het spel voor. Onder leiding van de weer sterk spelende Fallou bleef de verdediging overeind. Met weer Sieb en Rick als absolute uitblinkers. Hieruit blijkt wel dat Zundert de onderliggende partij was. De achterhoede was zoekende doordat Beek Vooruit met twee in plaats van de verwachte drie spitsen speelde. Hierdoor kwam Tieme op het middenveld steeds tegen twee spelers te staan. En hoewel hij veel ballen kan veroveren, was de steun van de achterhoede hard nodig. Nadat de technische staf het achterin had omgezet, stond het iets beter. Floris en Rick schakelden hun man uit en Sieb ondersteunde het middenveld waar mogelijk.

Op dat middenveld werkt Issam hard en hielpen Mike en Teun mee om de schade beperkt te houden. Job redde in de derde minuut knap en had in de negende minuut geluk dat een bal door een eigen verdediger via de paal naast gewerkt werd. Een ware belegering met corners was het resultaat. Hier kon gelukkig steeds de bal worden weggewerkt.

Pas na 17 minuten vertoonde Zundert weer een teken van leven. Het kwam er gevaarlijk uit. En een paar minuten later nog een keer. Tot doelkansen kwam men echter nog niet. Tot 5 minuten voor rust Floor en Sami besloten door te jagen op de doelman. Die raakte hiervan in de war en schoot de bal tegen Sami aan. Die bedacht zich geen moment en dribbelde de bal in het lege doel. Geheel tegen de verhouding nam Zundert de leiding. En nog geen twee minuten later werd het nog gekker. Sami gaf met een grandioze bal door het hart van de defensie Floor vrije doorgang.  Floor bleef rustig oog-in-oog met de keeper en schoot de 2-0 op het scorebord. En zo haalde Zundert zwaar geflatteerd het rustsignaal.

Tijdens de ranja bleek dat de spelers nog niet helder konden denken in de euforie. Zij dachten dat ze beter waren geweest dan Beek Vooruit voor rust. Echte scorebord voetballers. Nadat de puntjes op de “i” waren gezet, werd de tweede helft vol goede moed gestart. Teun was ook gehavend uit de strijd gekomen. Hij ging bij de andere geblesseerden op de bank zitten. Job kwam in het veld als linksbuiten en Roy zocht z’n vertrouwde stekje in de goal op.

In de tweede helft had Zundert meer controle. Het werkte hard en speelde echt als team. Er werden veel duels uitgevochten en voor iedere meter werd gestreden. Issam, Sami en Tieme maakten er een fysieke strijd van op het middenveld. Toen vlak na rust Zundert werd teruggefloten vanwege buitenspel, werd de beslissing nog uitgesteld. Toen even later Rick uit een goede corner van Floor de 3-0 tegen de touwen kopte, was het pleit beslecht. Zundert speelde de wedstrijd uit zonder echt in de problemen te komen. Ook Beek Vooruit geloofde er niet echt meer in. Hierdoor kwam de voorsprong nooit meer in gevaar. Zundert steeg met deze overwinning naar plaats 5 op de ranglijst. Komende zaterdag treft het met NVS JO13-1 de ongeslagen koploper, die zelfs geen doelpunt tegen kregen in de drie gespeelde wedstrijden tot op heden.

Zundert JO13-1 zal dus weer als collectief de strijd aan moeten gaan op de punten mee terug naar Zundert te nemen.