Zundert JO13-1 - De Fendert JO13-1 (2 - 3)

zaterdag 21 april 2018, 10:00

Zundert JO13-1 – De Fendert JO13-1  (2-1) 2–3

Op een heerlijk warme zaterdagochtend in april stond de wedstrijd tegen De Fendert JO13-1 op het programma. Eerder werd met 6-1 verloren in Fijnaart. Toen bleken de dames en heren van De Fendert letterlijk en figuurlijk een maatje te groot. Wat het meest is blijven hangen van deze wedstrijd was de aanwezigheid van de bekendste inwoner van het dorp, namelijk Frans Bauer. Ook vandaag was de altijd gewoon gebleven volkszanger van de partij om het team van zijn zoon aan te moedigen.

Naast de al langer geblesseerde Mikai en Tymo was ook Mike deze zaterdag niet beschikbaar. Hij had de primeur om als eerste inwoner van België een hersenschudding op te lopen. Hierdoor moest er weer naar versterking gezocht worden. Hiervoor moest ook de wedstrijd vervroegd worden, wat de andere teams waar hulptroepen te regelen zijn, speelden gelijktijdig. Geheel tegen de uitgangspunten van Zundert in, moest er ook naar een hoger elftal gekeken worden voor aanvulling. Omdat De Fendert standaard met dispensatie spelers aantreedt, was deze noodsprong te verdedigen. Lars kwam van JO13-2, Maarten van JO15-1 en Jarno van JO15-2.

Met de 6-1 in het achterhoofd en de personele ongemakken, was de start van Zundert veelbelovend te noemen. Sami, Jarno en Roy begonnen aan de kant. Van acquit af aan was het Zundert dat het wedstrijdbeeld bepaalde. De bedrijvige Teun maakte het zijn tegenstandster lastig. Lars zette veel druk en op rechts speelde Issam een dijk van een eerste helft. Hierdoor lag een Zundertse voorsprong voor de hand. Het was echter al na 7 minuten dat de bal aan de verkeerde kant tegen de touwen geschoten werd. Na een lange bal, was de snelheid van de spits van de Fendert de complete achterhoede te machtig. Dat er nog 5 pogingen nodig waren om Job te verschalken, gaf aan dat het goed zat met de strijdvaardigheid van de defensie. Toch was dit een onnodige domper.

Gelukkig herpakte Zundert zich snel. Met Maarten, Tieme en Floor was er voldoende voetballend vermogen op het middenveld. Terwijl de achterhoede met Fallou, Rick, Floris en Sieb al weken een stabiele factor is. Een minuut of vijf na de tegentreffer was het Floor die uit een corner de bal op het hoofd van Rick richtte. Deze was er als de kippen bij om de gelijkmaker binnen te rommelen. De schade was gerepareerd. En Zundert ging door. Het dwong een aantal goede kansjes en mogelijkheden af. Het was echter te onzorgvuldig in de afronding. Alleen Issam was een keer succesvol. Hij rondde een knappe aanval dito af.

Zundert wisselde tegen de gewoonte in ook tussentijds, zodat de inleners niet te veel energie zouden verspelen voor de eigen wedstrijden. Maarten en Lars namen tijdelijk zitting op de reservebank. Hierna leek Zundert een gewonnen wedstrijd te spelen. Het was wachten op de 3-1. Die viel niet. Sterker nog uit een supersnelle omschakeling snelde een middenveldster iedereen voorbij en bezorgde de bal bij de spits. Met een ultieme en gedurfde redding voorkwam Job een zeker doelpunt. Mede hierdoor bleef 2-1 ook de ruststand.

Na rust werd erdoor gewisseld. Roy nam de plek van Job in. Ook Jarno en de met voor zijn doen weinig overtuiging spelende aanvoerder Tieme werden gewisseld. De tweede helft ging van start met twee gelijkwaardige ploegen. De bal bevond zich hoofdzakelijk op het middenveld. Hierbij had Zundert het meeste combinatie vermogen van de twee, maar was De Fendert gevaarlijker met lange ballen en veel snelheid voorin. Na een mooie actie op links met een strakke voorzet, was het De Fendert-aanvaller die hard binnenkopte. Het stond gelijk. Hierna vielen er bij Zundert weer geblesseerde spelers uit, waardoor het wisselschema niet meer bij te houden was. Uiteindelijk leek het op een remise uit te draaien. In de laatste minuut kreeg Zundert een vrije trap. De kopsterke spelers gingen mee naar voor om de beslissing te forceren. Dit pakte niet goed uit. De bal werd hard weggewerkt, waarna de twee achtergebleven verdedigers niet resoluut ingrepen. Ook Roy was verrast en vertrok laat van zijn lijn. De rappe aanvaller van de Fendert schoot 20 seconden voor het einde de naar later bleek winnende treffer binnen.

Zundert gebruikte de volle 3 minuten blessuretijd om alsnog een punt uit het vuur te slepen. Dit lukte helaas niet. Het vernuft, een vliegensvlugge vlagger en tijd ontbraken. Hierdoor werd net verloren, in een wedstrijd die geen winnaar verdiende. Zundert had het na de 2-1 af kunnen en moeten maken. De Fendert was in de tweede helft de ploeg die het meeste aanspraak op de punten mocht maken. Hiermee zakt Zundert JO13-1 twee plaatsen naar stek acht. Een plaats onder in het linker rijtje lijkt maximaal haalbaar. Volgende week een weekje geen wedstrijden, waarna de competitie op 5 mei om 11.45 uur hervat wordt met een uitwedstrijd tegen Cluzona.