Zundert JO13-1 - Halsteren JO13-1 (2 - 3)

zaterdag 19 mei 2018, 11:15

Zundert JO13-1 – Halsteren JO13-2 (1-0) 2–3

Een gewonnen wedstrijd verliezen. Het overkwam Zundert JO13-1 tegen Halsteren JO13-2. Een tegenstander uit de onderste regionen, waar voor de winterstop met speels gemak van gewonnen werd. De laatste thuiswedstrijd van het seizoen werd afgewerkt onder sombere weersomstandigheden. Het was wat grijs, net als het spel van Zundert zou later blijken.

Of het aan het weer lag, of aan onderschatting van de tegenstander, die pas kort voor de wedstrijd aan de warming-up begon bleef onduidelijk, maar Zundert startte slapjes. De eerste drie minuten waren voor Halsteren. Verder dan een corner kwam men overigens niet.

Met Tymo, Teun en Issam afwezig en aanvulling van Lars en Jarno die al een wedstrijd in de benen hadden werd de wedstrijd tegen Halsteren begonnen. Lars en Job begonnen met rust. Na de slappe start, pakte Zundert het initiatief. Zonder goed te voetballen trok het de wedstrijd langzaam naar zich toe. De achterhoede met Sieb, Fallou, Rick en Floris, hield zich makkelijk staande. Op het middenveld werd de combinatie gezocht. Mike, Sami, Floor en Tieme probeerde de bal over de grond steeds naar elkaar te passen. Hierbij werd te veel door het overvolle midden gespeeld, waardoor de aanvallen steeds spaak liepen.

Voorin probeerden Mikai en Jarno de bal vast te houden om van daaruit verder te voetballen. Er lag veel ruimte achter de laatste linie van de geelzwarten. Deze werd onvoldoende benut. De keren dat Zundert gevaarlijk werd, kwam het door een bal in de diepte achter de laatste verdedigende lijn of via de zijkanten. Bij een balletje van Mikai, kwam Floor een stap te kort. Maar in de achttiende minuut konden de armen dan toch de lucht in. Een bal door het hart van de defensie van Sami kwam bij Mikai, die cool scoorde. Veel meer viel er niet te beleven voor rust.

Na de ranja kwam Zundert goed uit de startblokken. Floor scoorde het allersnelste doelpunt ooit gemaakt op de Zundertse velden. De stadionklok gaf 0 minuten en 0 seconden aan toen de bal achter de doelman geschoten werd. De wedstrijd leek gespeeld, de toeschouwers gingen er eens goed voor zitten. Dit was buiten de veerkracht van Halsteren gerekend. Drie minuten later werd de rappe rechtsbuiten de diepte in gestuurd. Job kwam ver uit en dwong de aanvaller naar de achterlijn. Die toverde een vreemde lobachtige stiftbal uit z’n hogehoed. De vloog over Job en met een rare stuit ook nog eens in het doel. Toch leek er nog steeds niets aan de hand.

Zundert was ook niet van slag en ging verder met aanvallen. Waarna het verhaal van net niet volgde. Een goede bal van Mike op Mikai. Net niet. Een voorzet van Mike, teruggelegd door Floor op Tieme. Redding doelman, Net niet. En zo ging het nog en verder. Tot dat Halsteren er weer eens snel op rechts uitkwam. De voorzet leek niet heel gevaarlijk, maar toch meende een van de Zundert spelers een tegenstander in de rug te moeten duwen. Een penalty was het logische gevolg. Deze werd onberispelijk binnen getrapt. De stand was weer gelijk.

Nog steeds leek er niets aan de hand. De vraag was eerder wanneer Zundert zou scoren, dan of Zundert zou scoren. En nogmaals zonder goed te spelen, want het was allemaal te slordig wat de Zundertenaren deze ochtend op de mat lieten zien. Bij een mogelijkheid, kwam Mikai hard in botsing met de doelman die gelukkig verder kon. Eerder was een onfortuinlijke speler van Halsteren al met een armblessure na een valpartij van het veld gegaan. Hopelijk valt het mee, beterschap vanaf deze plaats. De tijd begon intussen wel te dringen. Tussen de 22e en 28e minuut kreeg Zundert zelfs zeven kansen om de wedstrijd naar zich toe te trekken. Een vrije trap van Sami belandde voor de voeten van Rick die de bal net over werkte. Een afgeslagen bal werd door Lars ver naast geschoten. Mikai wurmde zich nog tweemaal door de defensie, maar miste op het moment suprême de rust om de bal achter de keeper te schieten. Ook teruggelegde ballen vanaf de achterlijn na acties van Tieme, Floor en Rick werden voor het doel door alles en iedereen gemist.

De wedstrijd leek op een remise uit de draaien, totdat Halsteren weer op rechts uitbrak. Een weergaloze voorzet werd heel vaardig direct uit de lucht met de binnenkant van de voet binnengetikt. Een wereldgoal zette de wedstrijd op z’n kop. 2-3 voor de gasten uit Halsteren. Zundert probeerde het nog wel in de vijf minuten extra tijd die werden bijgetrokken door het oponthoud tijdens twee blessurebehandelingen. Het miste extra de overtuiging en power om de stand nog gelijk te trekken.

Hierdoor eindigde de laatste thuiswedstrijd in mineur. Een nederlaag tegen een stugge, maar te kloppen tegenstander. Volgende week heeft Zundert nog een laatste kans om het seizoen positief af te sluiten. Tegenstander is dorpsgenoot Moerse Boys. Meer motivatie is niet nodig dan een confrontatie met de leeftijdsgenoten uit het dorp. Veelal klas- of schoolgenootjes. Zundert kan nog een plaatsje stijgen op de ranglijst naar stek zeven. Hopelijk zien we alle trouwe volgers ook aanstaande zaterdag weer bij de wedstrijd van Zundert JO13-1. Wel in Zundert, maar dan op sportpark Akkermolen om 11.30 uur.