Zundert JO15-1 - Boeimeer JO15-2 (7 - 2)

zaterdag 15 december 2018, 11:00

Zundert JO15-1 – Boeimeer JO15-1 (4-2) 7-2

“It’s the most wonderful time of the year”, klonk uit de speakers in de kantine van sportpark de Wildert. De jongste jeugd maakte zich al klaar voor het kerstballentoernooi. De kerstman was aanwezig en clubmascotte Stanneke had zich uitgedost in een feestelijke kersttrui en kerstmuts.

December is een tijd van terugblikken, maar zover was het voor de heren van Zundert JO15-1 nog niet. De supporters van v.v. Zundert hadden genoeg aan een terugblik over alleen de laatste week. De dames haalden met een loterij €367,00 op voor de EHBO. Helemaal in lijn met de kerstgedachten.

Wat hier minder bij past, is de brutale inbraak van donderdagnacht. Toen hebben onbekende de deuren geforceerd van de ruimte voor de vrijwilligers van de accommodatie commissie. Hierbij zijn de wasmachine en de droger ontvreemd. Misschien een bende dit zwart geld wil witwassen, maar niet leuk voor de hardwerkende vrijwilligers. Wat dan weer wel leuk was om op terug te kijken was de overwinning van Zundert 1, de lekkere uitgedeelde chocoladeletters voor de leden van de Roodzwarte harten en het krankzinnig leuke kantinefeest.

Maar zover de opsomming van de gebeurtenissen bij de vereniging. Vandaag mocht Zundert JO15-1 als laatste jeugdteam dit jaar in actie komen. Er stond nog wat op het spel. De zesde plaats was mogelijk, maar met de juiste uitslagen ook zelfs de derde plaats nog.

Dagmawi was ziek en Tieme was afwezig i.v.m. een uitwaai weekendje weg. Met Robert en Sunvir als links- en rechtsbuiten werd de wedstrijd gestart. Het veld had nog bevroren gedeeltes ondanks de late aftrap van 11.00 uur. Boeimeer JO15-2 werd vanaf de aftrap overdonderd. Ze hoorden wel de kerstklokjes klingelen, maar wisten duidelijk niet waar de klepel hing. Die klepel was vandaag ook weer spits Mikai.  De eerste kans was gelijk raak. En na de tweede kans, stond het 2-0. Met twee prima doelpunten van Mikai. Hiermee leek een makkelijke ochtend in de maak.

Boeimeer leek zich hier niet bij neer te leggen. Een van de aanvallers ging hierin te ver en trapte Jarno na. Hiervoor ontving hij een gele kaart, waar een rode kaart meer op z’n plaats was geweest.

Na een minuut of twintig kwam Sieb, Robert aflossen. Even later kwam Lars in de ploeg voor Issam, die zich niet lekker voelde. Hierdoor ontstond een rommelige wedstrijd en werd Zundert was gemakzuchtig. Boeimeer voelde dit feilloos aan. Al had het wel geluk dat het met een afstandsschot terug in de wedstrijd kwam. De illusie dat er iets te halen was, werd snel weggenomen. Het was Mikai die voor de derde keer het net vond.

De laatste linie, vlak voor Job, had het niet moeilijk vandaag. Jarno, Tijs, Floris en vandaag voor de gelegenheid Willem hadden de zaken goed onder controle. Op het middenveld stond Jesse centraal op de plaats van de afwezige Tieme. Sieb en Fallou waren zijn secondanten. Zij waren de tegenstander de baas, waarbij het gemak waarmee Willem vandaag weer voetbalde een genot voor het oog was.

Het was Mikai die ook nog de 4-1 op het scorebord liet noteren. Het slotakkoord was voor Boeimeer dat met een snelle counter de 4-2 ruststand fabriceerde.

Hiermee lijkt het een geweldige wedstrijd. Dat was het zeker net. Het totale spelbeeld was erg rommelig. Er werd matig rugdekking gegeven, er waren veel passes die niet aankwamen, door ongeconcentreerd en nonchalant spel. Ondanks zijn doelpunten miste Mikai ook van dichtbij en werd eenmaal de bal door een ploeggenoot zelf in kansrijke positie afgepakt. Dit had tegen een betere tegenstander tot meer problemen geleid. Maar Boeimeer was niet sterk genoeg om hier gebruik van te maken. Zundert JO15-1 kwam er dus gewoon mee weg. Dit was wel een uitgelezen kans geweest voor een grote uitslag.

Tijdens de ranja werd besloten dat Roy in de tweede helft ging voetballen op het middenveld. Jesse schoof naar de aanval. En Issam kwam er terug in voor Lars, die zich op zijn beurt niet lekker voelde.

De tweede helft werd er wat beter gecombineerd. Toch kwam de eerste treffer van de tweede helft uit een vrije trap. Tijs schoot deze keurig achter de doelman. Ook de 6-2 van Mikai na een goede voorzet van Sieb en de 7-2 van Sieb maakte het verschil groter.

Intussen was het ijzig koud op en rond het veld. En vielen er wat woorden richting de arbitrage vanuit het Bredase kamp. Hierop besloot deze om de wedstrijd voortijdig af te blazen. Zundert won dus met 7-2. Door de andere uitslagen is Zundert op de vierde plaats geëindigd. Om eerlijk te zijn, wordt dit misschien vijfde als Moerse Boys gespeeld zou hebben tegen Boeimeer. Maar hoe dan ook, dit was vooraf niet voor mogelijk gehouden. Zundert heeft het prima gedaan.

Nu afwachten waar de KNVB ze indeelt na de winterstop. Zomer begint 19 januari met een toernooi in Etten-Leur aan de voorbereiding voor de tweede seizoenshelft. Zundert JO15-1 heeft zoals gezegd de verwachtingen overtroffen. Toch zit er nog meer in. De laatste weken is de inzet en spirit op trainingen minder dan in het begin van het seizoen. Als iedereen volledig serieus traint en speelt, zal het plezier nog meer stijgen en wellicht ook de resultaten.

Voor nu voor alle volgers van Zundert JO15-1 fijne feestdagen en een gelukkig, gezond en sportief 2019! Tot aan de andere kant van het vuurwerk!