Zundert JO15-1 - Klundert JO15-1 (9 - 2)

zaterdag 11 november 2017, 13:00

Zundert  JO15-1 – Klundert JO15-1         9-2

Vandaag  mochten we thuis aantreden tegen Klundert JO15-1, wat met 3 punten minder als ons de 4e plaats in neemt. Bij winst sla je een gat en bij verlies laten we Klundert aansluiten. Deze week heeft iedereen weer scherp  getraind, hopelijk zien we deze scherpte terug in de wedstrijd. Deze keer speelden we op het B veld, vakkie V en K(kenners) waren weer goed vertegenwoordigd. Bas en Ebbe starten op de bank.

De eerste 10 minuten was het nog een beetje aftasten, waarbij het 1e kansje van Zundert te noteren viel. Maar binnen deze 10 minuten moesten we toch de 0-1 incasseren, door een solo van de linksbuiten van Klundert die hem vanuit een moeilijke hoek toch nog netjes binnen wist te werken met een lob. Na kansjes voor Sem, Maarten en Tijs wordt Sem in de 16 meter onreglementair afgestopt. Deze pingel was weer een koud kunstje voor Harold, voor de verandering rechtsonder. 1-1. Zundert was duidelijk de bovenliggende partij, maar ook een kans van Dion na goed voorbereidend werk van Diarno ging er niet in. Uit een corner werd een kopbal van Crijn van de lijn gehaald en in de rebound nog een keer na de inzet van Harold. Uit een counter kwam Klundert weer op voorsprong, hierbij zag onze verdediging er niet helemaal solide uit. 1-2. We creëren veel kansen met o.a. Sem, Dion en Tijs, maar vergeten ons zelf te belonen. De keeper van Klundert groeide langzaam uit naar held van de dag, nadat hij weer niet te passeren was, deze keer door Tijs, na een mooie steekpass van Dion. En eindelijk was hij daar, na goed druk zetten van Thijn, kwam de bal bij Diarno die een mooie steekbal op Dion geeft, en deze mooi afwerkt met een stift 2-2. Zundert ging vrolijk verder met kansen creëren, nu  na een  één twee tussen Tijs en Sem komt de bal bij Dion die uiteindelijk op de lat schiet. 1 minuut later neemt Dion revanche op zich zelf en passeert  3 man van Klundert en scoort de 3-2. Net voor rust nog een schot van Maarten, waarbij de keeper van Klundert weer een prima antwoord op had.

De coaches kunnen over het spel tevreden zijn, er worden heel veel kansen gecreëerd nu moet iedereen zich zelf nog belonen door ze af te maken. In de rust worden Harold en Diarno gewisseld voor Ebbe en Bas.

De 2e helft wil Klundert nog een beetje aandringen, maar binnen 5 minuten maakt Tijs de 4-2 als Dion op links een actie maakt en hem op maat bediend bij de 2e paal. Hierna nog een vrije trap van Klundert welke een makkelijke prooi is voor Lars. Sem scoort de 5-2 door z’n man uit te spelen en met een puntertje af te ronden. Daarna gaat weer Dion weg over links en ook wéér de keeper die in de weg staat, de bal komt bij Tijs die hem keurig aflegt op de inlopende Sem die de bal snoeihard tegen de touwen jaagt 6-2. Hierna volgen nog wat kansen die niet verzilverd werden. De 7-2 was er één uit het boekje, mooi samen spel tussen Maarten en Tijs, waarbij de laatste een prima voorzet geeft op de ingelopen Sem die keurig afrond. Daan en Thijn komen er uit en Harold en Diarno er weer in. Weer worden er 3 kansen in 1 aanval om zeep geholpen. Klundert gelooft het wel, en Zundert krijgt nu wel heel veel ruimte. Nu mag Diarno via rechts doorkomen en schuift de 8-2 rechtsonder in de korte hoek.  Kort daarna had Diarno een kopie goal kunnen maken, maar schiet naast. Even daarna ging Dion weer een mannetje voorbij met een pass op Tijs, die goed wegdraait en mooi afrond, 9-2. Bas en Tijs hadden beide nog kans om het met dubbele cijfers af te sluiten, maar helaas.

Een prima wedstrijd waarbij heel veel kansen werden gecreëerd, met vaak goed voetbal. Klundert heeft 10 minuten meegedaan maar kwam daarna niet meer aan voetballen toe. Voor vakkie K genoeg stof om over te praten, een wedstrijd met 9 doelpunten en nog meer kansen die er niet in zijn gegaan. Dus een aantrekkelijke wedstrijd voor jong en oud. Volgende week uit naar Halsteren die nog op 0 punten staan, dus daar moeten 3 punten te halen zijn.

Dit verslag is mede mogelijk gemaakt door notulist/verslaggever E. van de Elsapper.