Zundert JO15-1 - Prinsenland JO15-1 (1 - 6)

zaterdag 11 mei 2019, 11:30

Zundert JO15-1 – Prinsenland JO15-1 (0-3) 1–6

Degene naar deze wedstrijd gekomen waren na aanleiding de verhalen over het spektakelstuk van vorige week, kwamen bedrogen uit. Onder een prettig lentezonnetje, werkten de mannen van Zundert JO15-1 een gezapig duel af. Vooral na de 2-0 geloofden beide teams het wel.

Zonder de zieke Dagmawi en de afwezige Mikai moest Zundert JO15-1 proberen het vuur aan de schenen te leggen, bij de sterkte tegenstander Prinsenland JO15-1. In een sportief duel lukte dit onvoldoende. Zundert speelde niet slecht, maar kwam te kort om aanspraak te maken op punten.

De wedstrijd ging voorzichtig van start met mogelijkheden voor beide partijen. Hierbij moet worden opgemerkt dat de kansen van Prinsenland groter en beter waren. Roy moest al een paar keer handelend optreden. Ook Floris, Willem en Tieme gooiden zich een paar in de baan van een schot om gevaar te voorkomen.

Na 7 minuten kon Roy een goede aanval nog pareren. De rebound viel tussen een kluwen spelers precies voor de benen van een aanvaller uit Dinteloord, die gedecideerd binnen schoot. Onder leiding van de centrale middenvelder Fallou werd de aanval weer gezocht. Sunvir die sterk gestart was, ging even rusten en Issam kwam erin na een minuut of 20.

Een mooie combinatie tussen Issam en Tijs, bracht eerstgenoemde de bal voor. Lars controleerde met een man in z’n rug de bal knap en legde terug op Sieb. De bedacht zich geen moment en haalde vanuit de lucht uit op het doel. Het schot werd onderweg geblokt en vond zo niet de gedroomde eindbestemming. Dit was ook de beste fase van Zundert voor rust. In de 25e minuut was het de bedrijvige Jesse die weer eens op snelheid gevaarlijk werd. Zijn vlammende schot belande in het zijnet. Maar Zundert leek echt terug in de wedstrijd.

Totdat het breekpunt kwam. In de dertigste minuut werd een mooie aanval van Prinsenland met kunst- en vliegwerk gestopt door Roy. In het opvolgende duel frommelde een attente aanvaller de 0-2 binnen. Er werd gereclameerd dat de bal met de hand over de lijn werd gewerkt. En dat Roy te veel gehinderd werd bij de tweede poging. Deze protesten vonden geen gehoor bij de arbiter, waardoor 0-2 het verdict was. Hierna was Zundert het even kwijt. Eenmaal had het geluk dat de bal op de lat geschoten werd. Even later was slordig balverlies op het middenveld, de aanleiding voor de 0-3 op slag van rust. Robert kwam nog voor het fluitsignaal Sieb vervangen.

In de tweede helft gebeurde aanvankelijk weinig. Het notitieblokje van uw vaste verslaggever bleef onbeschreven. En zelfs uit de doorgaans goedgevulde duim, kon weinig gezogen worden. Er werd volop gewisseld, teveel om hier weer te geven, er werden ook veel minuten gemaakt door degene die soms wat minder aan bod komen. Reserve  doelman Job, bleef wel op de bank.

Het eerste wapenfeit was een keurige aanval van Prinsenland, waarbij combinerend de achterlijn werd gevonden. De bal werd teruggelegd en binnen gewerkt. Een doelpunt uit het boekje wordt dit ook wel genoemd.

Na een kwartier werd er ook aanvallend iets vernomen van Zundert. Een gekruld schot van Tijs zeilde rakelings over. Daarna was het gelijk opgaand, zonder veel gevaar voor de beide doelen. Prinsenland was effectief voor de goal en schoot ook de 0-5 en de 0-6 binnen. Vijf minuten voor tijd was het Tijs die met links uit de draai, de spreekwoordelijke eer voor Zundert JO15-1 redde. Hiermee kwam de 1-6 eindstand in de boeken.

Hiermee komt Zundert op een elfde plaats in de ranglijst. Met nog duels tegen De Fendert JO15-1 en Moerse Boys JO15-1 op het programma lijkt plaats 9 of 10 het maximaal haalbare. Volgende week uit in Fijnaart. En vrijdag 17 mei om 19.15 uur vriendschappelijk tegen Moerse Boys JO15-1. Op zaterdag 25 mei nogmaals tegen Moerse Boys JO15-1, dan voor de competitie.  Tenslotte op 9 juni een middag toernooi in Rijsbergen bij VVR. Dus nog een paar kansen om de JO15-1 dit jaar in actie te zien komen.