Zundert JO15-1 - TVC Breda JO15-2 (6 - 1)

zaterdag 8 december 2018, 11:15

Zundert JO15-1 – TVC Breda JO15-1 (2-0) 6-1

Wat is de competitie voorbijgevlogen. En wat is Zundert JO15-1 er soepel doorheen gewandeld. Dit weekend was het eigenlijk voor het eerst de vraag of de wedstrijd wel door zou gaan, of dat er een afgelasting zou zijn. Gelukkig kon er gespeeld worden op sportpark de Wildert. Toch verliep de voorbereiding niet geheel vlekkeloos. Waarbij bij de senioren drank en de activiteiten de avond ervoor nog wel eens een rol spelen in de prestaties op de mat, zo leken bij sommigen van Zundert JO15-1 de pepernoten in de benen of hoofden geschoten te zijn.

Jesse had zich verslapen en mocht daarom op de bank naast Wessel en Edwin starten. Ook Lars had zich verslapen. Na deze melding is hij zelfs niet meer gesignaleerd, dus de technische leiding moest de startformatie omgooien. Ook de onfortuinlijke Dagmawi kon maximaal een halve wedstrijd meedoen. Later bleek in de warming-up dat ook een halve wedstrijd niet haalbaar was. Zo waren er minder wisselmogelijkheden dan normaal. Het was niet zo druk op de reservebank, waar ook de zieke Job ontbrak.

TVC Breda stond slechts 1 punt onder Zundert. Dus een plaats in het linkerrijtje bij de bovenste zes in de eindrangschikking was de inzet van vandaag. Zundert ging sterk van start. Stormachtig zoals het weer. De laatste linie met Jarno, Tijs, Fallou en Floris speelde sterk en geconcentreerd. Fel in de duels en daardoor kon het hele team in de aanvalstand staan. Dit had enkele mogelijkheden voor Mikai tot gevolg. Sunvir was op de linkervleugel sterk aan de bal en had oog voor de middenvelders die hem ondersteunden. Zo kon Zundert de druk op de defensie van TVC Breda houden. Toch was het wachten tot de 10e minuut. Het was Tieme die met een sublieme pass Mikai de ruimte in stuurde. Na een aantal kansen gemist te hebben, was het toch weer Mikai die als eerste op het wedstrijdformulier vermeld werd als doelpuntenmaker. Zo werd het dus terecht 1-0. Met Sieb, Issam en Willem als handige middenvelders werd er bij tijden goed gecombineerd. En ontstonden er ook kansen en mogelijkheden. Hierin leek het soms te gemakkelijk te gaan, wat gemakzucht en onzorgvuldigheid tot gevolg had.

Een rommelige fase van de wedstrijd was het gevolg. Zundert als bovenliggende partij, maar niet scherp in het laatste deel richting doel van de tegenstander. En TVC als onsamenhangende groep met leuke individuele spelers, die steeds vakkundig een halt toegeroepen werden door Floris, Jarno en Fallou. Het wordt saai, maar dankzij deze drie, werd het nooit spannend. Zij waren de directe tegenstanders de baas. Jesse was intussen in de ploeg gekomen voor Sunvir.

Buiten een aantal corners was er weinig doelgevaar. Totdat Tijs, die nog voorin stond na zo’n corner, knap zijn tegenstander omspeelde, en het overzicht had om Sieb die er nog beter voor stond, te bedienen. In plaats van direct te schieten, kapte hij z’n tegenstander nog een keer uit en scoorde fraai. Dit tot grote vreugde van het publiek en met name zijn tante die voor hem kwam supporteren. Er waren ondanks het gure weer toch weer veel supporters aanwezig bij Zundert JO15-1.

Na de rust daalde het spelpeil nog verder. Een rommelige pot voetbal was het resultaat, waarbij de wind zeker een factor was.  De bal maakte onderweg soms bijzondere wendingen. Het duurde net als voor rust 10 minuten tot Zundert het net vond. Eerst was het Jesse die voor open doel de bal naast schoot. Een minuut later nam hij revanche door na een mooie actie de 3-0 tegendraads achter de doelman te werken. Weer een minuut later leek Sieb de wedstrijd definitief te beslissen. Zijn doelpunt werd echter afgekeurd vanwege buitenspel.

Toch viel de 4-0 ook nog in het eerste kwartier na rust. Mikai kreeg de treffer op z’n naam, nadat de sterke doelman, nu een houdbaar schot losliet.

Zundert geloofde het toen wel. Hierdoor kwam TVC Breda beter in de wedstrijd. Met een paar harde schoten werd Roy op de proef gesteld. Die wist hier steeds een antwoord op te geven. Zo was hij met drie mooie reddingen toch weer belangrijk. Slechts een maal moest hij vissen toen een schot van dichtbij uit de rebound hoog binnen geknald werd.

Zundert had het beste voor het einde bewaard. Na een kans of zes om zeep geholpen te hebben, liep het aan het einde toch nog verder uit. Van 4-1 naar 6-1, hoewel het leek alsof de scheidsrechter dit niet meegekregen had. Robert speelde zich knap vrij en gaf de bal aan Jesse. Die speelde de bal in één keer door naar Mikai, die z’n derde van de ochtend liet noteren.

Daarna was het echte hoogtepunt. Robert zette met Tieme een een-tweetje op, waarna Tieme met weer een mooie pass Sieb wegstuurde. Sieb lobte de bal met grote klasse langs de doelman en zette zo de eindstand van 6-1 op het scorebord.

Met nog 1 wedstrijd te spelen, staat Zundert vast op de zesde positie. Alles tussen drie en zes is nog mogelijk. Allereerst zal er zaterdag om 11.00 uur gewonnen moeten worden van Boeimeer JO15-2. Daarna is het resultaat van DIA JO15-2 tegen JEKA JO15-5 van belang. Tenslotte is het dan nog de vraag wat er met de drie (!) andere inhaalduels van het later ingestroomde Boeimeer JO15-2 gaat gebeuren. Baronie, Moerse Boys en Groen Wit eindigen anders met een wedstrijd minder dan de rest. Omdat de KNVB de najaarscompetitie als plaatsingscompetitie voor de voorjaarscompetitie ziet, kan het goed zijn, dat deze wedstrijden niet meer gespeeld worden. Dus kom allemaal nog 1 keer kijken naar het verrassend goed presterende Zundert JO15-1. Daarna gaat de winterstop van start en is het afwachten in welke competitie en tegen welke ploegen er in 2019 gespeeld mag worden. Informatie volgt hierover via de (sociale) media.