Zundert JO15-1 VVC'68 JO15-1 (1 - 3)

zaterdag 23 maart 2019, 11:30

Zundert JO15-1 – VVC’68 JO15-1 (1-2) 1-3

Er wordt nog wel eens gesproken over het belang van rust tussen twee wedstrijden. Ajax mocht de wedstrijd tegen PEC Zwolle zelfs later inhalen om fit aan de aftrap te verschijnen tegen Real Madrid. Zo ging het niet bij onze JO15-1. Op vrijdagavond speelde zij een vriendschappelijke wedstrijd tegen Boeimeer JO15-2. Hierin konden jeugdscheidsrechters examen doen. En Zundert ritme op doen na een weekje niet in actie te zijn gekomen vanwege afgelasting.

Zundert won overtuigend met 7-0. Tweemaal Mikai, tweemaal Tijs en zelfs driemaal Jarno zorgden voor het eindresultaat. Een goede generale dus.

Een dag later bleek dat de rust toch gemist werd. Sieb kon vanwege een opgelopen blessure niet meedoen. Dagmawi zat al in de lappenmand. En ook een hele rits andere klaagde over kleine pijntjes. Robert ging ondanks een blessure toch op de bank zitten. Toch was het begin voor Zundert. Binnen een minuut had Zundert een kans gemist en een kans benut. Na goed storen combineerde Mikai en Tijs door de defensie van VVC’68. Mikai krulde de bal beheerst langs de doelman.

VVC’68 was fysiek sterker, maar Zundert combineerde prima. Jesse, Tijs en Tieme stuurden een aantal maal Mikai de diepte in. Na z’n treffer stond z’n vizier niet meer scherp en verzuimde hij meerdere malen de score te verdubbelen. Lars en Jarno waren actief op rechts en zorgden voor voldoende dreiging. Issam ondersteunde de aanvallers goed, maar kon ook de score niet uitbreiden.

Het blok achterin stond erg goed. Buiten een schot op de paal, kwamen Floris, Fallou, Willem en Tieme niet in de problemen. Tieme probeerde met lange ballen Mikai en Tijs aan het werk te zetten. Willem en Fallou probeerde met combinaties Lars en Issam te bereiken. Zo was er een gevarieerde aanvalsopbouw.

Er was weinig aan de had, Zundert was gevaarlijker, maar met 1-0 bleef het erg wankel. Bij de tegenstander maakte na een 25 minuten een grote snelle gevaarlijke aanvaller z’n optreden. Zundert nam een corner en stond dus even verdedigend niet goed opgesteld. De snelle aanvaller gaf de achterhoede een sprintlesje en schoot met een verdekt schot in de korte hoek de ploegen in evenwicht. Vlak voor rust werd het zelfs 1-2. Jammer, maar nog niets aan de hand.

Na de thee, met Roy in de ploeg voor Lars begon Zundert onfortuinlijk. Na een botsing bleef Job geblesseerd liggen. De bal werd door een aanvaller van VVC’68 over de op de grond liggende keeper binnen geschoten. Waar iedereen een vrije trap voor een overtreding verwachtte, keurde de scheidsrechter het doelpunt goed. Hiermee knakte er iets bij Zundert.

Met veel irritatie, ook onderling, werd de jacht op de 2-3 en meer ingezet. Mikai schoot nog een keer op de paal en miste nog wat kansen. Het zat niet mee. Aan de andere kant liet Job zien een prima doelman te zijn. Viermaal kwam de snelle aanvaller van VVC’68 alleen op hem afstormen. Net zoveel keer kwam Job als winnaar uit de tweestrijd. Met de voet verrichte hij z’n mooiste redding.

Zo bleef Zundert in de wedstrijd, maar echt spannend werd het niet. Sunvir kwam nog in de ploeg en later in de ultieme slotfase ook Mike, Quinten en Rick van de JO13-1 die net van Moerse Boys hadden gewonnen. Het haalde allemaal niets meer uit. 1-3 was ook het eindresultaat.

Het eerste doelpunt van deze competitie is gemaakt. Er had meer ingezeten, wat er zonder wedstrijd de dag ervoor, wellicht wel uitgekomen was. Het spel was bij vlagen echt goed. Maar op andere momenten ook heel matig. De onderlinge irritaties hielpen niet. Je kunt elkaar beter positief coachen en ondersteunen. Komend weekend geen competitie voetbal. Zaterdag 6 april gaat JO15-1 verder een uitwedstrijd tegen Beek Vooruit JO15-3 dat net boven Zundert op plaats 11 staat.