Zundert JO17-1 - Gastel JO17-1 (3 - 2)

zaterdag 30 september 2017, 19:11

Vandaag de eerste thuiswedstrijd voor de competitie, en wat voor een! De voorwedstrijd van de derby van Zundert 1 tegen Moerse Boys 1. Een prachtig moment voor de jongens van JO17 om de toeschouwers te laten zien waar ze toe in staat zijn.. en dat deden we!

Na een duidelijke les vorige week uit bij Halsteren en een goede trainingsweek waar er erg scherp getraind werd waren onze jongens vanaf het begin goed bij de les. Vooraf werd er door de trainers gehamerd op een scherpe instelling , buiten het tactisch opzicht waar vooral als team gespeeld moet worden, geknokt voor elke meter, zoals wij zundertenaren dat graag zien. Al gauw bleek dat de ploeg dat idee goed opving. Na tien minuten spelen werd een voorzet van Jelle bij de tweede paal ingedoken door Cas die zichzelf en de bal in het net dook. (en een klein deukje in de paal)

Vervolgens ging Zundert door met het goede spel en werden er prima combinaties op de mat gelegd. Dit resulteerde in een prachtig uitgespeelde 2-0 waarbij de hoofdrol ging naar Bryan en de afronding sluw door Seppe.

Vlak voor rust na dat Zundert nog geen kans tegen had gehad gaf het de toeschouwers nog wat om te smullen. Een prachtige solo van Stijn met een één-twee in het strafschopgebied met Seppe resulteerde in de 3-0 door Stijn. Met borst vooruit de rust in.

De stemming in de kleedkamer was goed, er heerste vertrouwen. Er werd door de trainers gehamerd op het feit dat de wedstrijd nog niet gelopen was en er nog steeds met dezelfde instelling gespeeld moet worden. Cas haakte in de tweede helft af door een blessure opgelopen bij zijn doelpunt. Ook werd de half-zieke Seppe gewisseld en werd Thieu gewisseld. Vervangers waren Oumar, Niek en Jacco.

Doordat zowel de gehele as van het veld gewisseld werd was de organisatie in de tweede helft ontregeld. Gastel maakte daar goed gebruik van en scoorde binnen 10 minuten twee keer waardoor de wedstrijd weer spannend was. Zundert gaf hier teveel ruimte cadeau met een portie onderschatting. In de tweede helft kwam Jeffersen nog in het veld voor Sam die in de spits ging spelen om vervolgens kei hard te werken. Na een helft vol strijd, vliegen, duiken, glijden, beuken en heel veel teamspirit kon Zundert deze uiteindelijk moeilijke thuiswedstrijd over de streep trekken en de eerste drie punten in de 1e klasse rijk rekenen. Een topprestatie van het team!

Volgende week speelt Zundert wederom thuis, dit keer ontvangen we Unitas JO17-2 wat een gewaagde tegenstander zal zijn gezien ranglijst en uitslagen. Tot zaterdag!