Zundert JO17-1 - Unitas JO17-2 (3 - 1)

zaterdag 7 oktober 2017, 15:00

Vandaag de tweede thuiswedstrijd op rij na vorige week de eerste punten gepakt te hebben. Dit keer kwam Unitas JO17-2 op bezoek, een op papier gelijkwaardige tegenstander. Deze wedstrijd was van groot belang omdat er bij winst naar het linkerrijtje gekeken kan worden en bij verlies naar het rechterrijtje. Er stond dus een kleine mate van druk op de spelers. Buiten dat een leuke wedstrijd voor onze nieuwe aanwinst Thieu die dit seizoen over kwam van Unitas.

Aan de start lag het niet, na ander halve minuut stonden we al 1-0 voor door een prima steekbal van Cas op de goed vrij gelopen Bryan. Bryan speelde de keeper uit en schoof de bal in het lege doel. Zundert startte erg scherp. Van de 15e minuut tot en met de 40e minuut vond het spel voornamelijk plaats op de helft van de tegenstander. De spelers van Zundert voerde de tactiek goed uit om de tegenstander op drie kwart veld op te vangen. Het was de bedoeling om geduld te hebben en te wachten op de fouten van Unitas. Doordat de ploeg erg geconcentreerd speelde konden we in de 42e minuut een fout aan de rechterzijde van Unitas afstraffen. Linksback Stijn pakte de bal van de rechtsbuiten af die niet omschakelde, vervolgens kwam hij in een overtal situatie met Jacco en door een goede één-twee en een daar op volgende individuele actie kwam Stijn 1 op 1 met de keeper en schoof beheerst binnen. 2-0 ruststand.

In de rust heerste wederom vertrouwen, we hadden geen kansen weggeven en er werd met een goede instelling gespeeld. Ook waren we geduldig en geconcentreerd. In de rust werden Jelle en Joey ingebracht. Er werd gehamerd op een scherp eerste kwartier in de tweede helft om van daaruit de overwinning binnen te slepen.

De tweede helft begon scherp, beide ploegen waren erg gretig. De eerste 20 minuten gebeurde er niet zoveel. Daarna werd een foutje in de Zundert verdediging afgestraft door een goed oplettende aanvaller van Unitas. Plotseling stond het 2-1, er ontstond een echte wedstrijd. De sfeer werd grimmiger aan Unitas zijde waarbij ze regelmatig gevaarlijk en gemeen in kwamen. Het was aan Zundert de taak het 'koppie' erbij te houden en met het voetbal bezig te blijven. In de 65e minuut ging een speler van Unitas bijna 1 op 1, gelukkig trok Cas aan de noodrem en maakte een professionele overtreding. Gele kaart, maar wel een nodige. Na 70 minuten slingerde Bryan een aangemeten voorzet bij de tweede paal waar Cas hem binnen werkte, identiek aan de goal van vorige week, 3-1. We konden wel stellen dat we de punten binnen hadden. Mede door een goed ingevallen Anwar, Jeffersen, Joey en Jelle die samen met de basis elf een scherpe, strijdlustige pot hadden neergezet.

Zundert JO17-1, debutant in de eerste klasse. 6 punten uit 3 wedstrijden, een topprestatie! De doelstelling is lijfsbehoud, we moeten zorgen dat we deze lijn doortrekken. Volgende week gaan we op bezoek bij Sleeuwijk, een gelijkwaardige tegenstander.