Zundert VR1 - Rimboe VR1 (3 - 0)

zondag 15 november 2015, 12:00

EINDELIJK WINST VOOR DAMES VV ZUNDERT

Afgelopen zondag hadden de dames van vv Zundert maar één doel: 3 punten pakken in de thuiswedstrijd tegen Rimboe. Met veel wind en regen zou dit geen makkie worden en moesten alle zeilen worden bij gezet. Rimboe probeerde het veld heel klein te houden. De dames van Zundert gingen hier helaas in mee en dit kwam hun spel niet ten goede. Maar op de momenten dat Zundert bij balbezit het veld wel groot maakte werd er ook gelijk goed gecombineerd. In de 27e minuut was er dan, na al heel wat kansjes om zeep te hebben geholpen, eindelijk een mooie aanval die werd beloond. Laura wist de bal uit een goede voorzet binnen te schieten 1-0. Ook na de 1-0 bleef het voor de roodzwarten lastig om goed positiespel op de mat te leggen. De Zundertse dames bleven wel de bovenliggende ploeg en dit resulteerde in de 40e minuut in de 2-0 van Stephanie. Dit was tevens de ruststand.

De tweede helft was heel rommelig. Beide ploegen kwamen niet aan voetballen toe en het leek soms wel op F’jes voetbal. De verdediging van Zundert gaf echter niks weg en de dames kwamen er soms heel snel en gevaarlijk uit. Helaas was de grensrechter van de gasten deze middag niet altijd even sportief en werd er vaak onterecht afgevlagd. In de 55e minuut viel het derde en mooiste doelpunt van de middag. Kyra werd in de zestien aangespeeld, zij zocht de ruimte voor een schot ( phoe dat duurde best lang! ) en toen ze het gaatje gevonden had schoot ze hem knap in de kruising. Na de 3-0 kwam de wedstrijd een beetje op een dood spoor en waren de enige lichtpuntjes nog de invalbeurten van Nova en Nienke. Ondanks dat ik het niet de beste wedstrijd van het seizoen vond zijn we zeker blij met de drie punten.