Zundert verliest weer met kleinst mogelijk verschil

zondag 22 april 2018, 19:00

Zundert verliest weer met kleinst mogelijk verschil

Zundert speelde in de tweede helft goed mee, maar kwam weer tekort.

In de eerste helft was Zundert duidelijk de mindere van Sarto, dat heel veel druk zet waar Zundert moeilijk onderuit kon voetballen. Sarto kreeg op zijn minst vier 100 procent kansen, die op een bijzondere manier niet werden verzilverd. Het zat Zundert, zo leek het, eindelijk eens mee.

Jesse in de achtervolging op een Sarto aanvaller liep vermoedelijk een spierblessure op, hij werd nog voor rust vervangen door Tim Engelbert.  Zundert kwam slechts sporadisch voor het doel van de Tilburgers. Bij een van deze pogingen raakte tot overmaat van ramp Fabian gewond aan zijn hoofd. Als aanvoerder probeerde hij nog wel verder te gaan, maar moest niet lang daarna toch vervangen worden door Mike Daemen.  Fabian moest voor onderzoek naar een arts, hopelijk kan hij snel weer meedoen.

Kort voor de wissel kwam een bal van Sarto uit een corner op de lat waarna een Sarto aanvaller alerter reageerde op de rebound en de 1-0 scoorde.

Na de rust kwam Zundert direct via een doelpunt van Lars uit een eerste corner op 1-1. Eigenlijk na de eerste helft volkomen uit het niets, maar de spelers startten tot genoegen van de supporters met een meer opportunistische aanpak aan het tweede bedrijf. Dit leidde verder niet tot echte grote kansen, maar de spanning was weer terug. Tim liet zien een belofte voor de toekomst te zijn. Zundert kwam steeds beter in de wedstrijd, maar het was helaas Sarto dat op 2-1 kwam. Thomas werd zwaar gehinderd terwijl hij een hoge voorzet uit de lucht wilde plukken.

Daarna volgde een fase met meer opportunisme in het spel wat Zundert de ene na de andere corner opleverde. Lars was dichtbij z’n tweede, waarbij hij niet gezien had dat Tim er nog beter voor stond. Karim Vriends kwam nog voor Mike Daemen. De laatste stormloop met corners liepen op niets uit, ondanks dat Thomas nog probeerde met zijn komst meer gevaar voor het doel te stichten. Jammer genoeg haalden de corners zijn hoofd niet.

Weer een kleine nederlaag. Hierdoor blijft gevaar van nacompetitie of erger dreigen voor onze jongens. Hopelijk vallen de blessures van Fabian en Jesse mee en kunnen zij snel de toch al overvolle ziekenboeg verlaten. Aanstaande zondag staat er weer een lastige uitwedstrijd op het programma. Uit tegen Cluzona uit Wouw.

Opstelling: Thomas van Nederkassel, Pieter Dictus, Frenk Zagers,  Dennis Verheijen, Thomas Kerstens, Wim Kas, Tjeu van der Heijden, Lars van Elsacker, Jesse Mouws [W: Tim Englebert], Fabian Nelemans [W: Mike Daemen [W: Karim Vriends]] en Gaynio Aarts.

Wissels: Sander Bouw, Karim Vriends, Tim Englebert en Mike Daemen.