Beslissingswedstrijd beker vastgesteld

woensdag 19 september 2018, 6:00

Zundert bekert in Klundert.

Zundert 1 houdt echt de eer hoog.

Ondanks de nare smaak na de 4-0 nederlaag tegen Moerse Boys, is Zundert 1 het enige team dat nog in de bekercompetitie actief is. De beslissingswedstrijd tegen EBOH op dinsdag 25 september op sportpark Molenvliet in Klundert om 20.00 uur moet uitwijzen of dit zo blijft of niet.

De bekercampagne van v.v. Zundert is dit jaar geen doorslaand succes. De tegenstanders zullen volgend jaar in hun handen wrijven als het balletje met Zundert uit de koker rolt. Alle teams werden uitgeschakeld in de poule fase. Is er sprake van overschatting van de coördinatoren? Schrijven tegenstanders zich te laag in? Of is er sprake van domweg pech en toeval.

Twee seizoen geleden was Zundert 1 tot Pasen toe actief in de beker, nadat het grote teams had uitgeschakeld. In datzelfde jaar speelde JO17-1 de finale en won JO19-1 zelfs de beker. Vorig seizoen kwam zowel Zundert 2 als Zundert 4 ook erg ver. Dus waarschijnlijk zijn de resultaten dit jaar een incident.

Wellicht goed nieuws voor de terreinknechten die nu in het bekerweekend de velden rust kunnen geven, of juist slecht nieuws voor de wedstrijdsecretarissen die aan de bak zullen moeten om vriendschappelijke wedstrijden te regelen. Hoe dan ook, hopelijk wint Zundert 1 de confrontatie met EBOH-1 en hebben we toch nog een deelnemer in de beker.

En Zundert JO9-1, waar geen standen worden bijgehouden, won alle drie de bekerwedstrijden. Normaal gesproken is dat ook voldoende voor de groepswinst.

Dus kom gezellig voetbal kijken in Klundert om dinsdag 25 september. De roodzwarten kunnen uw steun goed gebruiken!