Brok routine neemt afscheid bij VV Zundert VR1

woensdag 24 mei 2017, 23:00

Zondag 14 mei jl. hingen Els van Bergen en Miranda Maas hun voetbalkicks aan de wilgen. In een wedstrijd tussen het huidige Zundert VR1 en een selectie van oud-speelsters werd op sportieve wijze van beiden geroutineerde speelsters afscheid genomen.

Miranda en Els startten beiden als vleugelverdedigsters bij VR1 om vervolgens na rust met de oud speelsters te ballen. Tien minuten voor het eindsignaal kregen beiden onder groot applaus hun publiekswissel voor hun jarenlange inzet bij het Zundertse vrouwenvoetbal. Vrouwen 1 kwam in de 2e helft op een 1-0 voorsprong. De oudgedienden wisten in de slotseconde alsnog langszij te komen.

Els startte haar voetbalcarriëre bij zustervereniging Moerse Boys en maakte daar deel uit van de eerste lichting. Omdat haar kinderen bij Zundert gingen voetballen, maakte ook Els de overstap naar de plaatselijke VV. Van deze stap heeft ze nooit spijt gehad. Beginnend bij Vrouwen 1 maakte Els enkele jaren geleden de stap terug naar VR2. Twee jaar geleden kondigde Els aan dat ze op 60-jarige leeftijd zou gaan stoppen. Ze houdt woord en gaat nu, na weer een seizoen in VR1 met voetbalpensioen.

Miranda begon al vroeg met voetballen. Vanaf haar negende jaar werd ze lid van VV Zundert en doorliep alle meisjesteams om vervolgens bij de Dames te gaan spelen. Naast voetballen gaf ze jarenlang training aan de meisjes en tegenwoordig is ze een van de drijvende krachten achter het E&F kamp. Na precies 25 jaar voetballen gaat Miranda nu eerst voorrang geven aan haar jonge moederschap.

In het kielzog van Els en Miranda nam ook Lisa de Jong afscheid. Als jeugdspeelster maakte zij de overstap naar het 2e dameselftal om ook dit seizoen, door het wegvallen van een elftal, door te stromen naar Vrouwen 1. Lisa kenmerkte zich door haar flexibele instelling en speelde waar de coach haar opstelde.

Moge het deze dames na hun voetbalcarriëre goed gaan. VV Zundert hoopt dat zij betrokken blijven bij de roodzwarte familie en van waarde blijven voor het Zundertse vrouwen- en meisjesvoetbal.