Cooling Down

zondag 8 april 2018, 14:00

PUNTEN – MUNTEN – STUNTEN

Na de WARMING UP, nu even de week van de derby afsluiten met een COOLING DOWN. Het resultaat van de wedstrijd is bekend. Zundert verloor kansloos van Moerse Boys. Dus van STUNTEN kwam helaas niets terecht. Hier willen we stilstaan bij de nevenactiviteiten.

De Zundert supporter laat zich moeilijk organiseren. Tegendraads en eigenwijs is een eigenschap die alle supporters gemeen hebben. Daarom een groot compliment aan de zowel de organisatie van de WARMING UP als alle supporters die uitgedost in het rood en zwart meegelopen hebben. Echt gaaf om zo’n lange sliert door het centrum van Zundert te zien trekken.

De ontvangst door Moerse Boys was hartelijk. De sfeer was goed en de rivaliteit over het algemeen prima. Een beetje gezond plagen mag. En als verliezende partij zullen we de komende periode met deze opbouwende feedback om moet leren gaan.

Voetbal is emotie. Dat maakt het mooi. Je kunt op verschillende manieren naar een scheidsrechter, het wedstrijdverloop en de tactiek kijken. Zolang het met respect voor elkaar gaat is dat prima. En het geeft niets als je het uiteindelijk niet eens wordt. Verschillende meningen mogen er zijn.

Sommige opmerkingen en uitlatingen op social media zijn dan ook voor rekening van privé personen en worden niet gedeeld door het bestuur van V.V. Zundert. Van beide partijen overigens. De meninkjes vliegen weer over en weer, niet geremd door kennis van zaken.

Zaken worden in goed overleg tussen de beide verenigingen opgelost zonder dat dit altijd de publiciteit haalt. Wij hebben na onze thuiswedstrijd attributen gevonden op plaatsen en in staat waar ze niet horen en komen nog steeds stickers en bekladdingen tegen. Zo zal het andersom wellicht ook zijn.

We moeten vooral naar onszelf kijken en trots zijn op de WARMING UP, trots zijn op de wijze waarop wij onze thuiswedstrijd hebben georganiseerd en trots op onze vereniging. En niet te veel kijken en vergelijken.

Terug naar waar het om ging. We hebben PUNTEN gehaald tegen SCO. We hebben hopelijk MUNTEN gehaald bij de RABObankclubkascampagne, helaas niet kunnen STUNTEN. Dus nu weer op naar PUNTEN in de komende weken met drie thuiswedstrijden binnen 8 dagen, tegen achtereenvolgens 12 april Kruisland, 15 april Zeelandia Middelburg en 19 april Madese Boys. En vergeet niet te stemmen en bekenden om stemmen te vragen als je dit nog niet gedaan hebt