Denis Vujcic neemt officieel afscheid

woensdag 5 juni 2019, 8:00

Afscheid Denis Vucjic

Voor de wedstrijd van Zundert tegen Gilze werd ook officieel afscheid genomen van de speler Denis Vujcic. In het begin van dit seizoen, moest hij noodgedwongen definitief stoppen met voetballen. Omdat het in eerste instantie nog te pijnlijk was en er later geen geschikte thuiswedstrijd gevonden kon worden om afscheid te nemen, werd afgelopen zondag op het veld afscheid genomen van de voetballer Denis. Hopelijk zien we hem volgend seizoen in een andere rol actief voor onze vereniging. Hieronder nog een keer het artikel dat we plaatsten bij het nieuws dat Denis niet verder kon als voetballer.

Denis Vujcic moet voetbalcarrière voortijdig stopzetten. De mentaliteit was sterker dan het lichaam.

Helaas moet Denis Vujcic al op 28-jarige leeftijd zijn actieve voetbalcarrière beëindigen. De pijlsnelle en levensgevaarlijke aanvaller moet noodgedwongen zijn voetbalschoenen definitief opbergen. De schrik van iedere verdediger heeft na zijn vierde kruisbandblessure te horen gekregen dat doorgaan met voetballen niet verantwoord is. Doorgaan zou ook blijvende problemen in het dagelijks leveren op gaan leveren.

De kruisband bleek niet sterk genoeg om de extreme explosiviteit van Denis aan te kunnen. De mentaliteit van Denis was steeds bewonderingswaardig. De zwaarste denkbare voetbalblessure met een lange en zwaar revalidatietraject. En dan driemaal doorlopen. Velen zouden eerder het bijltje erbij neer hebben gegooid. Denis knokte steeds terug, tot het niet meer verantwoord was.

Wij willen Denis bedanken voor de mooie voetbalmomenten die hij de roodzwarte supporters geschonken heeft, zoals bijvoorbeeld in z’n succesjaar met de promotie naar de tweede klasse tot gevolg. Veel succes en sterkte met het verwerken van dit slechte nieuws. En hopelijk kunnen we in een andere functie of rol op het sportpark de Wildert gebruik maken van je expertise op het voetbalvlak.

Lees hier ook het mooie interview van de BN Destem: