Domper in slotminuut voor Zundert.

maandag 26 maart 2018, 18:00

Domper in slotminuut voor Zundert.

Zundert was dicht bij een overwinning na vijf verliespartijen

Met vier geblesseerden (Olivier, Roy, Jesse en Rob) op de tribune speelde Zundert een matige eerste helft, waarbij MOC’17 het niet beter deed. Weinig echte kansen met twee schoten van MOC’17 over het doel en voor Zundert slechts een echte kans toen Lars alleen voor de keeper werd gebracht, maar ook hij schoot over. De scheidsrechter bestrafte Tjeu en zijn tegenstander met geel bij een vermeend opstootje op slag van rust.

Voor de rust kreeg het publiek in een vrolijk zonnetje slaapverwekkend voetbal voorgeschoteld.

Na de rust werd er door beide ploegen een echte wedstrijd van gemaakt. Uit de eerste aanval viel ook  het eerste doelpunt van de wedstrijd. Helaas werd deze gescoord door MOC’17. Hierdoor was Zundert opeens echt bij de les en uit een fantastische pass van Dennis kwam Tim alleen voor de keeper en schoot beheerst via de paal binnen. Kort hiervoor werd Tim als doorgebroken speler onderuit gelopen en de scheidsrechter, die overigens de wedstrijd van korte afstand volgde, vergat hier een kaart te geven aan een MOC’17 speler.

Uit een snelle en verre uittrap van de keeper van MOC’17 bracht Tjeu met een geplaatste kopbal de bal terug op de helft van de tegenpartij. Waarna via een snelle combinatie Gaynio de stand op 1-2 bracht. Gaynio werd kort daarop na een blessure vervangen door Mike.

MOC’17 dat de punten ook hard nodig heeft, ging iets proberen te forceren. Met drie wissels en alle lange mannen naar voren werden een aantal corners geforceerd. Hieruit ontstonden gevaarlijke situaties, waarbij Frenk een bloedneus opliep en buiten het veld moest worden verzorgd.

Zundert probeerde te vertragen en Wim liep nog tegen een gele kaart op na een lichte overtreding. Jammer genoeg wist MOC’17 na veel druk in de blessuretijd nog de 2-2 te maken en moet Zundert op gaan passen om uit de onderste regionen te geraken. Volgende week wacht thuis de belangrijke wedstrijd tegen SCO.

Opstelling: Thomas van Nederkassel, Pieter Dictus, Frenk Zagers, Dennis Verheijen, Thomas Kerstens, Wim Kas, Tjeu van der Heijden, Fabian Nelemans, Lars van Elsacker, Gaynio Aarts [W: Mike Damen], Tim Goethals.

Wissels: Sebastiaan van Hassel, Mike Damen, Ricky Gommers en Alex van Nederkassel.