Eerste driepunter van het seizoen

maandag 8 oktober 2018, 7:00

Eerste driepunter voor v.v. Zundert

Zundert verlaat met volle buit Zeeland. De wedstrijd tegen de geografisch meest ver weggelegen tegenstander eindigde met een knappe 1-2 overwinning.

Of de supporters vooraf niet veel vertrouwen hadden in een goede afloop, of dat men bewust ruimte overgelaten had voor de drie punten was de vraag. Feit is dat er slechts een handvol supporters met de selectie meereisden naar Zeeland. Tijdens de wedstrijd bleek overigens dat er toch meer supporters de weg naar Middelburg gevonden hadden, maar dan met eigen vervoer.

Deze supporters zagen onder een zonnetje waar je normaal voor naar Zeeland rijdt, een strijdvaardig Zundert. Zeelandia Middelburg (ZM) zoals de tegenstander voluit heet ging furieus van start. Al vroeg in de wedstrijd kwamen de gastheren dan ook op voorsprong. Een ongevaarlijke ogende ingooi ter hoogte van de middellijn werd goed doorgekopt. Hierdoor verscheen de pijlsnelle linksbuiten oog-in-oog met Joep. Het schot verdween laag in de verre hoek. En daarmee was het nog niet gedaan met de tegenslag. Frenk verstapte zich en moest geblesseerd het strijdtoneel verlaten. Steven kwam hem aflossen.

ZM bleef in deze fase de bovenliggende partij, maar zag Zundert steeds beter in de wedstrijd komen. Het leek wel of de voorsprong ZM in slaap suste. De eerste de beste mogelijkheid voor Zundert was raak. Uit het niets viel de bal, in de 32e-minuut, voor de voeten van Jesse. Die aarzelde niet en schoot de bal met een volley keurig in de hoek. Het stond weer gelijk.

Hierna was het Zundert dat het gevaarlijkste voor de dag kwam. Een schot van Fabian vloog over. En net voor rust dacht Zundert even aan een penalty toen Jaye na een mooie actie neer ging. Deze werd niet gegeven, waardoor 1-1 de ruststand was.

Het was Zundert dat beter aan de tweede helft begon. Jesse zag een goede poging met een zo mogelijk nog mooiere redding uit de bovenhoek getikt worden. Ook Tim liet zich nadrukkelijker gelden na de thee. Eerst punterde hij de bal naast, na een lage voorzet van Steven. Vervolgens mocht hij niet verder, omdat de scheidsrechter de voordeelregel niet hanteerde. In de 63e minuut was het wel raak. Tim speelde zich handig vrij en gaf de bal mee aan Jaye. Die hij op inmiddels karakteristieke wijze langs z’n directe tegenstander rommelde. Met een leep steekpassje vond hij de vrijstaande Jesse, die met een bekeken stiftje de keeper verschalkte.

Met Mike voor Jaye probeerde Zundert de voorsprong vast te houden en er op de omschakeling snel uit te komen. ZM nam de regie over de wedstrijd terug en had nog een paar reuzenkansen op de gelijkmaker. Een schot uit een vrije trap ging maar net over en ook een goede schietkans vanaf de zestien meterlijn werd niet in een treffer omgezet.

Hierdoor kon Zundert 3-punten bijschrijven. En was het nadat alle andere wedstrijden afgelopen waren, zelfs koploper van het rechterrijtje. Een prima prestatie die hopelijk een vervolg krijgt in de thuiswedstrijd tegen Madese Boys aanstaande zondag. Maar eerst hopelijk op de algemene ledenvergadering maandag 8 oktober 2018 om 20.00 uur in de kantine. Inloop vanaf 19.30 uur. Tot dan!

En wat vonden zij?
Fotoverslag van de site van Zeelandia Middelburg

Opstelling: Joep Jacobs, Thomas Kerstens, Frenk Zagers [W: Steven Braspenning], Roy Jacobs, Wim Kas, Fabian Nelemans, Dennis Verheijen, Jesse Mouws, Karim Vriends, Tim Englebert en Jaye Musters [Mike Daemen].

Wissels: Steven Braspenning, Mike Daemen, Menno Schrauwen en Etienne Hereijgers.