Succesvolle samenwerking v.v. Zundert en Ger Musters stopt na dit seizoen.

vrijdag 7 december 2018, 8:30

Succesvolle samenwerking v.v. Zundert en Ger Musters stopt na dit seizoen.

Arjan Robben kondigde deze week z’n vertrek aan op een moment dat het goed ging bij Bayern München en hij uitblonk in de Champions League tegen Benfica. Ook v.v. Zundert en trainer Ger Musters hebben na goede gesprekken besloten om aan het einde van het seizoen de samenwerking niet te verlengen. Niet omdat het niet goed gaat, maar gewoon om de prettige samenwerking te beëindigen nu het nog goed gaat!

Na zes seizoenen vinden trainer Ger Musters en v.v. Zundert dat het tijd voor vernieuwing is. Met een selectie die weinig verloop kent, kan dit voor beiden partijen verfrissend werken. Onder leiding van de ervaren oefenmeester bereikte v.v. Zundert voor het eerst in haar geschiedenis de tweede klasse, waarin men nu al voor het derde seizoen op rij uitkomt.

Vijf-en-een-halfjaar geleden begon de samenwerking in de vierde klasse, waarna met twee promoties in drie seizoenen de successen elkaar in rap tempo opvolgden. Ook in de tweede klasse werden memorabele wedstrijden afgewerkt, zoals de gewonnen derby tegen Moerse Boys in de thuiswedstrijd en het lijfsbehoud vorig seizoen in de laatste wedstrijd van de competitie tegen Unitas’30. Ook nu draait Zundert net boven de gevarenzone keurig mee.

In de afgelopen jaren werd Ger meer dan een willekeurige passant. Hij werd onderdeel van de roodzwarte familie. Met aandacht, interesse en begrip voor de beperkingen en wensen bij een kleinere club. Maar ook met jaarlijks aandacht voor de jongste jeugd tijdens de Clinic die onder zijn bezielende leiding, soms zelfs in samenwerking met z’n zoon, gegeven werd.

Wij gaan dan ook samen op een mooie manier deze lange, unieke en intense periode succesvol afsluiten. En het is nog te vroeg om afscheid te gaan nemen, maar we gaan ervanuit dat Ger ook na dit seizoen ons sportpark nog weleens zal bezoeken op herinneringen op te halen.

De oud-voetballer van Beek Vooruit, NAC, Hoogstraten, Rood-Wit (hoofdklasse), TSC (hoofdklasse) en Internos begon zijn trainerscarrière bij VV Hoeven, waarna hij in een periode van zes jaar Internos van de derde klasse naar de hoofdklasse bracht. Vervolgens werd hij trainer bij RBC, waar hij verantwoordelijk was voor de beloftes. Aansluitend was hij hoofdtrainer van hoofdklasser Baronie, FC Binnenmaas (derde klasse zaterdag) en opnieuw Internos.