Hans Damen benoemd als erelid

dinsdag 9 oktober 2018, 9:00

V.V. Zundert is blij met alle vrijwilligers en bedankt deze jaarlijks met de vrijwilligersdag, waarbij ook de verenigingsman en -vrouw van het jaar bekend gemaakt worden.

Op de afgelopen algemene ledenvergadering werd een misser op gepaste wijze rechtgezet. Tijdens de algemene ledenvergadering van vorig jaar werd Hans Damen in het zonnetje gezet en benoemd tot Lid van Verdienste. Terecht natuurlijk, maar hij bleek deze titel in het verleden al ontvangen te hebben. Hieruit blijkt weer dat ook vrijwilligerswerk, mensenwerk is. En dat de memorabele gebeurtenissen uit het verleden niet altijd goed in de archieven opgeslagen zijn. Tel daarbij op dat vorig jaar een van de cultuurdragers die dit zeker geweten had, Martin van Erk, zelf tot erelid uitgeroepen werd. Hierdoor kon hij in het voortraject niet geraadpleegd worden.

Maar niet alleen om bovenstaande, maar ook door vele attente meldingen over zaken die Hans nog meer gedaan had in z’n langdurige carrière als vrijwilliger bij v.v. Zundert. Steeds meer verhalen over de rol, de duur en de frequentie van zaken die Hans op het veld, naast het veld, als bestuurder en als vrijwilliger, gezien en ongezien, verricht heeft voor de club hebben het bestuur doen besluiten over te gaan het voordragen van Hans als erelid. Een voordracht die eigenlijk vorig jaar dus plaats had moeten vinden.

Zoals uit de reacties vooraf te verwachten was, ging de algemene ledenvergadering akkoord met het voorstel en heeft Hans nu de titel die hem toekomt. Want mede dankzij de inzet, betrokkenheid, doorzettingsvermogen en enthousiasme van Hans staat v.v. Zundert nu waar het staat.

Over Erelid Hans Damen:

Op alle vlakken is Hans de afgelopen decennia het technische gezicht van de vereniging geweest. Hele generaties zijn opgegroeid met trainingen van Hans, of zijn hem op een andere manier in de Zundert carrière tegengekomen. Naast de 199 wedstrijden die hij speelde voor Zundert 1, geeft Hans al sinds zijn twintigste trainingen aan jeugdelftallen. Vanuit die hoedanigheid heeft hij ook deel uitgemaakt van het jeugdbestuur. Op technisch vlak zijn de taken Technisch coördinator jeugd en coördinator A/B jeugd belangrijke taken die hij in de jeugdafdeling met veel enthousiasme en drive op zich genomen heeft. Hans  was ook 16 jaar lid van de technische commissie, waarvan maar liefst 15 jaar als voorzitter. Vanuit deze commissie heeft Hans ook 15 jaar de technische portefeuille in het hoofdbestuur bekleed. Dat ook op andere vlakken een beroep op hem gedaan kon en kan worden, blijkt o.a. uit de jaren dat hij grensrechter was van Zundert 3. Intussen is hij grensechter bij Zundert 1, na 10 jaar de vlag bij Zundert 2 gehanteerd te hebben. Verder is daar zijn rol als clubscheidsrechter en was hij ook jaren leider bij Zundert 1. Hierbij heeft hij als de vereniging een beroep op hem deed de trainersfunctie van zowel Zundert 1 als Zundert 2 op interim basis op zich genomen.

Na de mooie woorden van voorzitter Fred Verheijen en de fotomomenten besloot de algemene ledenvergadering met een gemeend applaus voor Hans!