Het was kermis bij v.v. Zundert

zaterdag 20 oktober 2018, 18:00

Veel plezier op de kermis!

De activiteitencommissie heeft weer groots uitgepakt. En leuke, gezellige en spannende Avond(t)urentocht met als thema dit jaar Kermis. Het was leuk om te zien dat alle jeugdteams weer een afvaardiging hadden. En dat er ook weer veel ouders, broertjes en zusjes van de partij waren. De avond(t)urentocht is toch weer een jaarlijks hoogtepunt waar veel vrijwilligers tijd en creativiteit in steken. En voor de heren van JO19-1 de kans om de rest van de vereniging de stuipen op het lijf te jagen. Vooral bij de allerkleinsten was de spanning voelbaar hoe dicht ze bij post 6 kwamen.

Bijna 200 deelnemers hebben de tocht gestart en hoewel het spannend was, hebben alle deelnemers de tocht zonder kleerscheuren volbracht. Gedurende de tocht moesten vragen beantwoord worden en opdrachten uitgevoerd worden. Hier konden punten mee gescoord worden. De weersomstandigheden waren fantastisch, dus het kon allemaal maar leuk worden. En dat werd het ook!

Om de 10 minuten vertrok er een groepje vanaf sportpark de Wildert voor de leuke tocht. De lichten van de zaklampen dansten in het donker.  Aangekomen bij de eerste post, moesten met sokken afbeeldingen van kermisattracties omvergegooid worden, waarbij de meeste punten te verdienen waren aan de zijkanten. Hoe simpel het spel ook leek, het viel nog best tegen. Wellicht kwam dit omdat er met twee linker sokken gegooid werd. Bij post 2 mochten de jongeren eendjes uit de bak vissen, terwijl de ouderen stoer met de hamer op de kop van Jut mochten rammen.

Bij post 3 kwam het aan op concentratie, tijdens het vangen van de stokken die boven je hingen. Bij post 4 werden de deelnemers getrakteerd op iets te drinken en wat lekkers. Ook werden de hersenen getest bij de Huzzel Puzzel. Vervolgens ging de tocht verder met het hilarische Big gooien bij post 5 en het spannende spookhuis dat de heren van JO19-1 hadden gemaakt. Vervolgens werd in stijl van het thema de tocht afgesloten met poffertjes en suikerspinnen. Dat was echt smullen na de stevige wandeling en leuke opdrachten.

Niet het belangrijkste, maar toch leuk om te vermelden zijn de winnaars:

In de categorie Mini's tot en met MO11/MO11 heeft MO11-1 met 247 punten gewonnen.

In de categorie JO13/MO13 tot en met JO17/MO17 heeft de JO17-1 met 602 punten gewonnen.

Waarbij Zundert JO17-1 dus overal winnaar bleek. Van harte gefeliciteerd! Hopelijk krijgt deze prestatie een vervolg op het veld, waar vorige week toevallig ook al de eerste overwinning te vieren was.

De Activiteitencommissie wil graag alle sponsoren, helpers en deelnemers bedanken voor weer een geslaagde Avond(t)urentocht.