Historische overwinning Zundert

maandag 12 september 2016, 21:00

Op een zonnig sportpark de Wildert heeft Zundert overtuigend de winst binnen gehaald op Roosendaal. In de tweede minuut van de wedstrijd had het al 1-0 kunnen staan via Denis Vujcic, hij deed alles goed, maar vergat de bal binnen te tikken. Het snelle spel leverde Zundert enige kansen op. Dat resulteerde in de vijftiende minuut in een 1-0 voorsprong, een vrije trap van Olivier van Hassel werd bij de tweede paal knap binnen gekopt door Frenk Zagers. Roosendaal moest alle zeilen bijzetten om het offensief van Zundert te weerstaan, maar toch kwam ook Roosendaal tot een paar goed uitgespeelde aanvallen waarvan er een in de vijfentwintigste minuut zeer knap werd binnen geschoten door Nick Krijnen 1-1. Zeven minuten later was de voorsprong er weer, een vrije trap voor Zundert, deze keer genomen door Fabian Nelemans, strak hoog bij de tweede paal waar Dennis Verheijen hoog boven iedereen uitkwam en keurig binnen knikte met het hoofd. Dit was tevens de ruststand.

Na rust was het weer Zundert wat de klok sloeg, maar halverwege de tweede helft ging Roosendaal wat offensiever spelen, Zundert werd meer terug gedrongen op eigen helft en het samenspel werd wat slordiger, dit leverde Roosendaal echter geen noemenswaardige kansen op. Dit kwam ook omdat de Zundertdefensie een zeer solide indruk maakte. In blessuretijd kreeg Denis Vujcic loon naar werken. Hij kreeg de bal van Tim Goethals, draaide keurig weg van z'n tegenstander en schoof de bal in het netje, dit betekende tevens het einde van de wedstrijd.

Zundert won verdiend met 3-1. Als dit spel zich voortzet kunnen de roodzwarte supporters deze competitie nog veel genieten van de mannen van Ger Musters.

Opstelling: Thomas van Nederkassel, Rob Luijten, Frenk Zagers, Pieter Dictus, Wim Kas, Fabian Nelemans, Dennis Verheijen, Olivier van Hassel, Tim Goethals, Denis Vujcic en Gaynio Aarts (W: Tjeu van der Heijden).

Wissels: Rick Gommers, Tjeu van der Heijden, Ferdi Hereijgers  en Alex van Nederkassel