Indeling v.v. Zundert seizoen 2019-2020

dinsdag 16 juli 2019, 19:00

Indeling v.v. Zundert seizoen 2019-2020

Komend seizoen komt v.v. Zundert uit in de derde klasse zondag 3a. Met 14 ploegen zal er gestreden worden om het kampioenschap, periodetitels en tegen degradatie. De krachtverhoudingen zijn niet heel duidelijk, het belooft in ieder geval spannend te worden.

Met vier tegenstanders uit Zeeuws Vlaanderen, zal de route langs Antwerpen een aantal maal gemaakt worden door de Roodzwarten. Terneuzen, Philippine, HVV’25 uit Hulst en Steen uit Sint Jansteen. Terneuzen verloor in de beslissende promotie wedstrijd van WSC uit Waalwijk dat vorige jaar bij v.v. Zundert in de tweede klasse uitkwam. HVV’24 werd net als Zundert door TSC de weg naar de tweede klasse versperd. Dus twee topteams van vorig seizoen in deze competitie. Philippine eindigde redelijk zorgeloos op positie negen. Steen promoveerde met een straatlengte voorsprong vanuit de vierde klasse A. Kortom de tegenstand uit Zeeuws Vlaanderen mag niet onderschat worden.

Ook RBC speelt al langer bovenin in deze klasse. In de nacompetitie wilde het niet lukken voor de gewezen Eredivisie ploeg die zo graag omhoog wil. RBC knikkerde Zundert afgelopen seizoen uit de beker.

Met VVR komen we een tegenstander uit onze gemeente tegen. VVR eindigde keurig op de vijfde plaats, Met Schijf dat zich ternauwernood handhaafde en het eveneens gedegradeerde Hoeven, spelen we nog meer wedstrijden in de buurt.

Ook DSE uit Etten Leur (vorig jaar gepromoveerd als kampioen van de vierde klasse B), Victoria’03 uit Oudenbosch en RBC uit Roosendaal zijn op een mooie dag met de fiets aan te rijden. Ook deze clubs zijn bekend, hoewel we er in de competitie al een tijd niet tegen uitgekomen zijn.

SC Gastel, v.v. Steenbergen en MOC’17 waren stabiele middenmoters afgelopen seizoen in deze klasse. Waarbij de wedstrijden tegen MOC’17 een weerzien zullen zijn met oud-trainer Ger Musters.

10 teams blijven dus in deze derde klasse A. De gepromoveerde clubs DSE en Steen complementeren met de gedegradeerde teams Hoeven en Zundert het deelnemersveld. Het is voorlopig koffiedik kijken. De verhoudingen zijn moeilijk in te schatten. Zeker als je het aantal mutaties bij sommige clubs bekijkt. Zie voor het overzicht van het verbazend hoge aantal clubhoppers binnen het amateurvoetbal, de link onder dit artikel.

Bij Zundert zijn de volgende mutaties in de selectie te noteren sinds de voorbereiding op vorig seizoen:

Nieuw: Rick Gommers (Wernhout), Rob Gommers, Wessel Delcroix en Owen Maas (eigen jeugd).

Vertrokken: Jaye Musters (Internos), Jesse Mouws (Moerse Boys), Roy Jacobs (Merksplas, Be.), Dennis Vujcic en Pieter Dictus (gestopt).

Hopelijk weer een mooie, sportief en succesvol seizoen.

Voor de volledigheid:

DSE

SC Gastel

Hoeven

HVV’24

MOC’17

Philippine

RBC

Schijf

Steen

Steenbergen

Terneuzen