INSPIRATIELOOS ZUNDERT SPEELT GELIJK TEGEN SAB

maandag 14 april 2014, 18:30

Toen Zundert en SAB aan de wedstrijd begonnen heerste er een opperbeste stemming op De Wildert omdat even tevoren Zundert 2 door een 6 – 0 overwinning op Raamsdonk het kampioenschap wist binnen te halen. Hierdoor was de door de kantinecommissie georganiseerde Spaanse party al bij voorbaat een succes. Leuk om in dit verband te vermelden is dat sponsor Hans van Meer  de moeite had genomen om vanuit het Rijsbergse te komen om “zijn” elftal aan te moedigen en het kampioenschap mee te vieren. Misschien door al deze feestelijkheden afgeleid speelde Zundert 1 een zeer matige wedstrijd waarin de beleving ver was te zoeken, terwijl je toch zou mogen verwachten dat, na de belabberde wedstrijd tegen Sprundel, onze selectie aan klantenbinding zou doen t.o.v. onze trouwe supportersschare door het al gedegradeerde SAB  van de mat te spelen.

WEDSTRIJDSPONSOR

Ondanks het slordige spel was Zundert veel beter dan het hardwerkende (!) maar zwakke SAB en de kansen waren dan ook nauwelijks te tellen. Vele van die kansen werden gemist door slordigheid of door egoïstisch spel. SAB kon in de eerste helft slechts  één keer gevaarlijk worden. In de 17e minuut was het dan toch raak toen Maikel  een bal die terugkwam van de lat van dichtbij kon binnenschieten, ruststand 1-0. Na rust eenzelfde spelbeeld: Zundert kreeg kans op kans, schoot op paal en lat en faalde door gebrek aan concentratie in de afwerking.  SAB kon een enkele keer aan aanvallen toekomen en scoorde zelfs nog, maar dit doelpunt werd afgekeurd wegens buitenspel. Voor de Zundert-aanhang viel er weinig plezier  te beleven aan deze wedstrijd en het was dan misschien wel terecht dat SAB in de blessuretijd nog gelijk maakte doordat een corner werd afgerond met een werkelijk sublieme volley 1-1. Met nog drie wedstrijden te gaan in de reguliere competitie is het nu tijd geworden om  te gaan werken aan de voorbereiding op de nacompetitie en vanaf nu alle wedstrijden serieus te nemen om met de juiste spirit aan die klus te kunnen beginnen.

Opstelling:  Thomas van Nederkassel, Rob Luijten, Dirk van Hasselt (Pieter Dictus), Niek Daamen, Dorus Valk, Nick Havermans, Olivier van Hassel, Frenk  Zagers , (Thijs Damen), Jesse Mouws, Maikel Zagers, Wim Kas (Rick Gommers).

HOOFDSPONSOR