Beek Vooruit geeft Zundert een lesje effectiviteit

maandag 19 november 2018, 9:00

Beek Vooruit geeft Zundert een lesje effectiviteit

Zundert had het grootste aandeel in het spel en het meeste balbezit. Beek Vooruit was messcherp in de omschakeling en stond aan het einde met de drie punten.

Op een zonnige, toch koude zondagmiddag nam Zundert het op tegen streekgenoot Beek Vooruit. Een tegenstander, waarvan de supporters elkaar goed liggen, maar de spelwijze minder past bij dit v.v. Zundert.

Zundert begon energiek aan de wedstrijd. Hoewel er nog geen kansen afgedwongen werden in de beginfase zat Zundert goed in de wedstrijd. Juist op dit soort momenten is Beek Vooruit op z’n best. De eerste de beste counter, in een situatie waarbij Zundert dacht aan een overtreding, waren de mannen uit Prinsenbeek weg. Het bekende Schalk duo staat 90 minuten in de startblokken om de tegenstander pijn te doen. Zo ook na 10 minuten in dit duel, de 0-1 werd onberispelijk binnengeschoten.

Zundert gaf niet op. Vooral op links was men gevaarlijk. Menno speelde een prima wedstrijd als linksback. Roy stuurde na 20 minuten Jesse de diepte in. Die nam op volle snelheid, de bal uitstekend mee en stoof op de doelman af. Zijn schot belandde helaas in het zijnet. Zundert bleef scherp op het hele veld en ging op zoek naar de gelijkmaker. Een schot van Jesse kon ternauwernood met de knie gekeerd worden door de doelman. Weer was het Jesse die langs z’n tegenstander kwam. Zijn voorzet kon net niet binnengekopt worden door Tim. Zo ging ook deze mogelijkheid verloren. De gelijkmaker kon niet uitblijven.

Toch gebeurde juiste het tegenovergesteld vlak voor de rust. Weer schakelde Beek Vooruit snel om na balverlies van Zundert. Het een-tweetje dat volgde was magistraal. Evenals de koele afronding. Zo stond het in plaats van gelijk, 0-2 bij het rustsignaal.

Ook na de thee veranderde het spelbeeld niet. Zundert drong aan en Beek Vooruit loerde op uitbraakmogelijkheden. Na 8 minuten was de spanning terug in de wedstrijd. Dennis opende met een mooie crosspass op Fabian. De voorzet van Fabian werd bij de eerste bal binnengekopt door Roy. Hierna ontspon zich een boeiend voetbalgevecht. Een clash tussen twee verschillende spelstijlen. Met Mike voor Jaye werd volop voor de aanval gekozen. Hierdoor ontstond er logischerwijze ook meer ruimte voor Beek Vooruit.

Zundert had het geluk dat het vizier na rust minder scherp stond bij de Prinsenbeekse formatie. Met een viertal grote kansen werd slordig omgegaan. Zundert was ook een paar keer dichtbij de gelijkmaker. Een kopbal van Jesse ging voorlangs, waarbij ook Frenk de bal net niet binnen kon tikken. De scheidsrechter had geluk dat de heren op het veld, sportief en respectvol met elkaar omgingen, want identieke situaties werden regelmatig verschillend beoordeeld.

Vlak voor de blessuretijd kreeg Zundert nog een goede mogelijkheid. Vanaf een paar meter buiten het zestienmetergebied mocht Roy aanleggen voor een vrije trap. Zijn mooi geplaatste schot kon slechts ten koste van een corner gestopt worden door de doelman. In de resterende minuten kon Zundert geen echte kans meer creëren.

De supporters zagen een strijdend Zundert ten onder gaan aan de slimheid en klasse van de aanvallers uit Prinsenbeek. Teleurgesteld in het resultaat, maar trots op de inzet werd de kantine gezocht voor een ouderwets feestje. Hierbij bewezen de supporters van v.v. Zundert dat ze geen stickerboek nodig hebben om te blijven plakken. Het bleef nog lang onrustig op sportpark de Wildert.

Volgende week een thuiswedstrijd tegen koploper en winnaar van de eerste periode Rijen. Alle steun is weer welkom.

En wat vinden zij?

Opstelling: Thomas van Nederkassel, Rob Luijten, Frenk Zagers, Wim Kas, Menno Schrauwen, Roy Jacobs, Dennis Verheijen, Fabian Nelemans, Jesse Mouws, Jaye Musters [W: Mike Daemen] en Tim Englebert.

Wissels: Joep Jacobs, Owen Maas, Lars van Elsacker, Sebastiaan van Hassel en Mike Daemen.