NA VIRTUS PAKT ZUNDERT OOK NOAD

maandag 13 april 2015, 20:00

Met rots in de branding stopperspil Niek Damen, linksback Dorus Valk, de op inzet spelende Kees Bullens , de 18 jarige Pieter Dictus die een van de betere spitsen van de 3e klasse geen schijn van kans gaf en last but not least sluitpost Thomas van Nederkassel was het voor Noad niet mogelijk tot score te komen. In tegenstelling tot vele voorgaande wedstrijden was het eerste kwartier niet voor Zundert maar voor Noad. Al in de 3e minuut moest Thomas gestrekt naar de hoek om een schot van Noad onschadelijk te maken. Pas in de 15e minuut kreeg Zundert haar eerste kleine mogelijkheid. In het restant van de eerste helft golfde het spel op en neer. In de 30e minuut bestrafte de scheidsrechter een verdedigende actie van Kees met een strafschop. De wederom talrijk aanwezige supporters van Zundert waren het daar duidelijk niet mee eens. Het was echter Thomas die zijn klasse toonde door de goed genomen strafschop tegen de binnenkant van de paal te tikken. De bal caramboleerde achter zijn rug over de doellijn richting andere paal. Thomas was er als de kippen bij om de bal uit zijn doel te rammen. In de tegenaanval kreeg Zundert de kans via Ferdi om op voorsprong te komen. Helaas werd deze gemist. Enkele minuten later was het wel raak. Jesse omspeelde op links zijn directe tegenstander, zijn voorzet werd door Ferdi doorgetikt op Olivier, die met een droge knal de 0-1 liet aantekenen.

In de tweede helft was Zundert de bovenliggende partij en kreeg het de beste mogelijkheden de score uit te bouwen. In de 10e minuut verscheen Denis alleen voor de keeper zijn lob ging echter net naast. Een kopbal van Denis miste de juiste richting. Ook Jesse over links werd steeds een grotere plaag voor zijn directe tegenstander, zijn voorzetten waren echter te hoog of te hard. Met een controlerend spelend Zundert-middenveld had Noad niets meer in te brengen. De goed leidende scheidsrechter hield de Zundert supporters nog lang in spanning. Pas in de 52e minuut floot hij voor het einde van de wedstrijd.

Nu a.s. zondag SCO/TOFS nog.

Opstelling: Thomas van Nederkassel, Kees Bullens, Pieter Dictus, Niek Daamen, Dorus Valk, Olivier van Hassel, Wim Kas, Fabian Nelemans, Denis Vujcic, Ferdi Hereijgers, Jesse Mouws