Rode lantaarn voor v.v. Zundert

maandag 15 april 2019, 8:00

Hoeven neemt revanche

Hoeven heeft Zundert afgetroefd in het gevecht om de laatste plaats en nam revanche op de nederlaag in Zundert: 5-2.

Zundert startte goed en hoopvol aan deze belangrijke match. Al na drie minuten kwam Zundert op voorsprong. Tim’s voorzet kwam via een verdediger van Hoeven bij Mike terecht, die binnen kon tikken. Na een goed eerste kwartier liep Zundert daarna teveel achteruit, waardoor Hoeven gevaarlijk werd. Goed keeperswerk van Thomas voorkwam in deze fase de gelijkmaker. In plaats van zelf door te drukken, liep men in het mes van Hoeven. Na 25 minuten veroorzaakte onze spits een penalty, waardoor de 1-1 een feit was. Nog geen tien minuten later stond de 2-1 al op het bord door een ongelukkig eigen doelpunt.

In het tweede bedrijf leverde Hoeven weer veel (fysieke) strijd met tal van kleine irritante overtredingen, waardoor onze opbouw werd onderbroken. Hoeven kon soms wel erg gemakkelijk counteren. Al vroeg in de tweede helft leidde dat tot 3-1. Dennis werd in de spits gezet (Jaye werd afgelost door Thomas) en dat had al na 5 minuten succes. Lars gaf een strakke pass op Dennis en die rondde voortreffelijk af 3-2! Er was weer even hoop, maar die ebte snel weer weg. Hoeven scoorde koppend uit een hard en scherp genomen vrije trap. Zowel Zundert als Hoeven kregen nog goede mogelijkheden, maar alleen de thuisclub kon nog een keer (counterend) scoren in de slotminuut.

Zundert draagt nu de rode lantaarn. Vanaf nu moeten alle remmen los om weer van die plaats af te komen. Hoeven heeft laten zien hoe dat moet! Met veel strijd, inzet en opportunisme kun je immers wedstrijden, winnen. Dan maar op tweede paasdag de eerste van de nog 5 resterende wedstrijden zien te winnen tegen Sarto. Supporters ben er bij en blijf de jongens steunen!

En wat vonden zij?

De opstelling:

Thomas van Nederkassel, Rob Luijten, Frenk Zagers, Dennis Verheijen [W:Cas van Ooijen], Wim Kas, Lars van Elsacker, Olivier van Hassel, Fabian Nelemans, Jaye Musters ([W: Thomas Kerstens], Mike Daemen en Tim Englebert.

Wissels: Menno Schrauwen, Cas van Ooijen, Rob Gommers, Thomas Kerstens en Sander Bouw.