Samenwerking VV Zundert en VV Wernhout

woensdag 31 mei 2017, 14:00

VV Wernhout en VV Zundert hebben voor komend seizoen de handen ineen geslagen met betrekking tot het meisjesvoetbal. De samenwerking geldt voor het MO13 en MO15 team. Deze teams zullen komend seizoen bestaan uit een mix van vv Wernhout- en vv Zundertspeelsters waardoor het mogelijk is in beide leeftijdscategorieën een elftal te formeren. Groot pluspunt is dat hierdoor grote leeftijdsverschillen in de elftallen worden vermeden en dat alle meisjes in hun eigen leeftijdscategorie kunnen voetballen en dus op een niveau, passend bij hun leeftijd. Dit zal het voetbalplezier van de speelsters zeker vergroten. De elftallen MO19 van beide verenigingen blijven verenigingsgebonden.

De afgelopen weken heeft een werkgroep, bestaande uit vertegenwoordigers van beide verenigingen, handen en voeten gegeven aan de samenwerking die vooralsnog voor één seizoen wordt aangegaan. De werkgroep is er in geslaagd om de inbreng bij beide teams gelijkelijk over beide verenigingen te verdelen. Op elk team staat minimaal één VV Wernhout- én een VV Zunderttrainer. Ook in de begeleiding bij wedstrijden is deze vertegenwoordiging vanuit beide zusterverenigingen aanwezig. MO13 speelt waarschijnlijk de najaarsreeks op sportpark De Wildert en MO15 bij VV Wernhout. Na de winterstop worden de speellocaties voor de teams omgedraaid.

Vorige week zaterdag 20 mei was er een kennismaking voor alle speelsters, leiders en trainers. De leiders en trainers maakten met elkaar kennis en maakten alvast wat afspraken voor het komende seizoen. Daarna was er een eerste gezamenlijke training waaraan alle meisjes enthousiast meededen. Op naar een mooi seizoen!