Team indeling senioren bekend

zondag 12 augustus 2018, 22:00

Elftalindeling overige senioren.

Sinds jaar en dag delen we bij v.v. Zundert de senioren in vier groepen in. Groep 1 de dames spreekt voor zich. Zeker nu er maar speelsters voor 1 elftal zijn. Ook groep 2, de zaterdag laat niets aan de verbeelding over. De teams worden samengesteld op basis van vrienden en kennissen.

Dan blijven er twee groepen over. De selectie, ofwel Zundert 1 en Zundert 2, waar zoals het woord het al aangeeft geselecteerd wordt en de beste spelers hoger en vaker spelen. Tenslotte de overige senioren. Hierbij wordt niet geselecteerd. Dit is jarenlang heel soepel verlopen m.b.t. indeling. Heel natuurlijk verliepen carrières van Zundert 3, via Zundert 4, naar Zundert 5. Soms sloeg iemand een stap over, soms kwam er een oud-lid terug. Maar altijd verliep het heel vanzelfsprekend.

Dit jaar lag het wat anders. We hebben (hopelijk) te maken met een overbruggingsjaar, waarbij volgend seizoen weer veel spelers de overstap van JO19 naar de senioren op zondag maken. Maar terug naar dit seizoen. Omdat de wensen van de individuele spelers anders lagen dan de mogelijkheden om tot drie zelfstandige teams te komen, werd het puzzelen. Je ziet steeds vaker dat teams de competitie niet afmaken en dat het seizoen met 10 in plaats van 12 teams beëindigd wordt.

Dit wil Zundert nadrukkelijk niet. Seizoen beginnen is seizoen afmaken. Dat moet wel mogelijk zijn met een eigen elftal. En niet met inleen- en uitleenconstructies op voorhand. De Technische Commissie heeft zoveel mogelijk geprobeerd om aan alle wensen te voldoen. Dit werd een moeizaam proces met individuele- en groepsgesprekken. Bij de jeugd is dit soms een probleem, maar ook bij de senioren zitten hier veel wensen, restricties, mitsen en maren aan.

Er moest iets gebeuren, maar niemand mocht hierdoor stoppen, want dan konden we maar twee (hele grote) teams inschrijven. Dat was voor niemand wenselijk.

Uiteindelijk hebben, gelukkig een aantal spelers het clubhart laten spreken en vrijwillig een ander elftal opgezocht, boven waar ze zelf het allerliefste zouden spelen. Fantastisch dat deze spelers dit hebben gedaan in het clubbelang, maar zeker ook voor het voetbalplezier van alle andere overige senioren. En uit onverwachte hoek kwamen nog enkele aanmeldingen van nieuwe spelers die na een tijd niet gevoetbald te hebben, het toch weer voelde kriebelen.

Hierdoor hebben we drie teams die voldoende groot zijn om zelfstandig het seizoen mee in te gaan samen kunnen stellen. Ook hierbij zullen we echt nog wel een aantal keer, zoals afgelopen seizoenen, een beroep op elkaar moeten doen, maar zoals het er nu naar uit ziet niet structureel.

Fijn dat het zo opgelost is. Nogmaals dank aan de spelers die verhuisd zijn! Natuurlijk blijven we recreatief voetballen. Werken, weekendjes weg blijven dan ook dit seizoen terugkomen. Maar bedenk je goed voordat je, je afmeldt. Zeker voor feestjes of zaken die ook op een ander moment kunnen. En laten we vooral hopen dat we vrij blijven van blessures!

Op naar een mooi, gezellig en sportief seizoen waarin iedereen op zijn eigen niveau lekker kan voetballen.  De indeling heeft de technische commissie vele zweetdruppels gekost, maar we vertrouwen erop dat iedereen blij is met het resultaat. Laten we hopen dat de resultaten op het veld, ook zwaarbevochten, net zo goed zijn!

Met sportieve groeten, de Technische Commissie.

Zie onderstaande link voor de indeling.

Team indeling overige senioren