Verdiende winst Zundert

maandag 13 oktober 2014, 18:30

Na de zeperd van vorige week tegen Dubbeldam, was de vraag hoe het jeugdige Zundert van trainer Gerrie Musters de wedstrijd zou oppakken. Vanaf het eerste fluitsignaal was duidelijk dat er maar een ploeg aansprak kon maken op de overwinning. Met Wim Kas weer op het middenveld, trok Zundert door goed combinatievoetbal de wedstrijd naar zich toe. Uitblinker Jesse Mouws was twee keer effectief. De eerste goal speelde hij op snelheid de TVC verdediger aan gort, omspeelde de keeper, en de 1-0 was een feit. Enkele minuten daarna was het al 2-0. Jesse passeerde de TVC-goalie met een bekeken schot in de linkerhoek. Zundert nam gas terug en was even niet op zoek naar de 3e treffer en liet TVC terug in de wedstrijd komen. Toch werd het 3-0 door Denis Vujic.  Door een onnodige overtreding van Pieter Dictus, kwam  kort voor rust de 3-1op het scorebord. Een slecht opgestelde muur, zorgde ervoor dat Thomas van Nederkassel werd gepasseerd. Geen schijn van kans had hij bij de toegekende vrije trap.

Terwijl de Zundert aanhang nog in de kantine aan het nagenieten was, werd door T.V.C. vanaf de aftrap de 3-2 aangetekend. T.V.C. ging daarna via fysiek spel en de lange bal proberen de gelijk maker te forceren. Daarbij geholpen door het veel te lankmoedige optreden van de scheidrechter.  Nadat T.V.C.  na een directe rode kaart met  10-man verder moest, stelde Jesse, Denis in staat om de 4-2 aan te tekenen. Michael Zagers had daarvoor zijn tweede 100% kans niet weten te verzilveren.

Een prima prestatie van de Zundert ploeg, die daardoor weer meedoet om de bovenste plaatsen. Zondag de uitwedstrijd naar Terheijden. We rekenen wederom op vele rood-zwarte supporters

Opstelling: Thomas van Nederkassel, Rob Luijten, Niek Damen, Frenk Zagers, Pieter Dictus, Olivier van Hassel, Fabian Nelemans, Wim Kas, Denis Vujcic, Maikel Zagers, Jesse Mouws