Verenigingsman en -vrouw bekend gemaakt.

zaterdag 16 juni 2018, 10:00

Verenigingsman en -vrouw bekend gemaakt.

Geslaagde vrijwilligersbarbecue

Vrijdag 15 juni werden de vrijwilligers van v.v. Zundert in het zonnetje gezet. Als dank voor alle enthousiasme, inzet en betrokkenheid konden de vrijwilligers eens lekker gaan zitten, terwijl er voor een natje en een droogje werd gezorgd.

De opkomst was weer prima. Traditiegetrouw zorgde een afvaardiging van de selectie voor de bediening. Deze keer waren zij druk in de weer achter de barbecue. De dames van Zundert-VR1 namen de taken achter de bar waar. Dus ook de vrijwilligers van de kantinecommissie konden genieten.

Vicevoorzitter Corné Verschuuren opende de avond. Met een kort verhaal over de vier pijlers van v.v. Zundert. Namelijk sponsors, leden, kantine en vrijwilligers. Zundert mag blij zijn met de trouwe en gulle sponsors. Door extra inspanningen m.b.t. werving loopt het ledenaantal ook weer licht op. En de opbrengsten uit de kantine, daar werkt iedereen wekelijks hard aan mee.

Maar het allerbelangrijkste is het leger vrijwilligers dat week-in-week-uit zorgt dat alle teams weer met begeleiding aan kunnen treden. In gewassen shirts, in schoongemaakte kleedlokalen, in een aangevulde kantine etc. etc. Waar sommige andere verenigingen bokkensprongen moeten maken als extra contributie, verplichte diensten en taken, lukt het v.v. Zundert nog steeds om dit met eigen leden op een goede manier te regelen. Het bestuur van v.v. Zundert is dan ook dankbaar en trots op de eigen vrijwilligers.

Daarna werden twee vrijwilligers in het bijzonder naar voor gehaald. Bep Zagers werd verenigingsvrouw van het jaar, voor haar jarenlange taak achter de schermen. Zij zorgt ervoor dat de shirts van de selectieteams er iedere week weer pico-bello uitzien. Het liefst ziet zij onze jongens in het roodzwart optreden, maar ook de witte shirts zijn altijd weer schoon en fris. Een niet zo zichtbare taak, maar ó zó belangrijk.

Als verenigingsman werd Rinus Deckers geëerd voor zijn tomeloze inzet bij met name de jeugd. Als leider van diverse teams, als actief lid van de activiteitencommissie en de laatste jaren vooral bij de belangrijkste categorie, de mini-pupillen. Een eerste indruk met v.v. Zundert is voor veel nieuwe en potentiële voetballertjes, een kennismaking met Rinus. Dit doet hij op een uitstekende wijze.

Voordat de barbecue geopend werd volgde er nog twee vragen, die eigenlijk voor alle leden opgaan.

Ten eerste, maak je in je commissie, vrijwilligerstaak of team iets mee wat leuk is om met de hele vereniging te delen, meld het in een kort berichtje, een foto of wat steekwoorden bij de infocommissie. Op deze manier kunnen we iedereen betrokken en geïnformeerd houden.

Ten tweede loopt de ad-interim periode van voorzitter Fred Verheijen richting een einde. Ben jij of ken jij de ideale opvolger, geef dit door via een van de bestuursleden. Ook als je meer informatie hierover wil hebben om tot een keuze te komen.

Hierna bleef het nog lang gezellig op sportpark de Wildert tijdens de geslaagde vrijwilligersbarbecue.