Verslag vrijwilligersdag 1 juni 2019

zondag 2 juni 2019, 17:00

Verenigingsman en -vrouw bekend gemaakt.

Bianca Deckers en Bas Bastiaenen!

Zaterdag 1 juni werden de vrijwilligers van v.v. Zundert in het zonnetje gezet. Als dank voor alle enthousiasme, inzet en betrokkenheid konden de vrijwilligers eens lekker gaan zitten, terwijl er voor een natje en een droogje werd gezorgd.

De opkomst was minder dan voorgaande jaren, maar gezien de vele activiteiten die er plaatsvonden deze dag, toch prima. Na het ontvangst met koffie en wat lekkers, werd door vicevoorzitter Corné Verschuuren het middagprogramma uitgelegd. Een fotozoektocht over het sportpark en door Zundert op zoek naar de mascotte van v.v. Zundert. Ofwel waar is Stanneke?

Ook werd op dit moment al de verenigingsman van het jaar bekend gemaakt, omdat deze tijdens het avondprogramma niet meer aanwezig zou zijn.

Als verenigingsman werd Bas Bastiaenen geëerd voor zijn tomeloze inzet als trainer en leider van Zundert JO19-1, lid van de Technische Commissie, invaltrainer bij de overige senioren op donderdagavond en tijdens het vermaarde E&F kamp. Bas is geen typische allemansvriend. Bas heeft een mening en is bereid deze te delen. Zonder wrijving geen glans. Bas durft op een goede manier zijn standpunten naar voor te brengen en te verdedigingen, maar schaart zich ook achter een andere beslissing als deze door de meerderheid genomen wordt. Naast zijn kennis van het voetbalspel is Bas ook vaak een klankbord of sparringpartner voor selectiespelers. Spelers met een gebruiksaanwijzing weet hij vaak te raken en te prikkelen. Bas zocht als speler vaak het randje op en doet dit ook in zijn begeleiding van spelers en in z’n vrijwilligerstaken. Hierin blijft Bas altijd zichzelf, maar handelt hij altijd in het clubbelang. Ook voor allerlei hand- en spandiensten zullen we nooit tevergeefs een beroep op hem doen. Het meest recente voorbeeld van zo’n taak is het hanteren van de vlaggenstok bij Zundert 1. En daarin op alle momenten het hoofd koel houden.

Vervolgens vertrokken de groepen op zoek naar Stanneke. Klik hieronder voor de fotozoektocht. En check het fotoalbum voor een compilatie van de ingestuurde foto’s. De zoektocht werd afgesloten met een gezellige borrel bij café Neefs. Hierna vertrok de stoet terug naar het sportpark voor een heerlijk diner.

Voorzitter Fred  Verheijen opende de avond. Met een kort verhaal over de vier pijlers van v.v. Zundert. Namelijk sponsors, leden, kantine en vrijwilligers. Zundert mag blij zijn met de trouwe en gulle sponsors. Door extra inspanningen m.b.t. werving loopt het ledenaantal ook weer licht op. En de opbrengsten uit de kantine, daar werkt iedereen wekelijks hard aan mee.

Maar het allerbelangrijkste is het leger vrijwilligers dat week-in-week-uit zorgt dat alle teams weer met begeleiding aan kunnen treden. In gewassen shirts, in schoongemaakte kleedlokalen, in een aangevulde kantine etc. etc. Waar sommige andere verenigingen bokkensprongen moeten maken als extra contributie, verplichte diensten en taken, lukt het v.v. Zundert nog steeds om dit met eigen leden op een goede manier te regelen. Het bestuur van v.v. Zundert is dan ook dankbaar en trots op de eigen vrijwilligers.

Later werd ook de verenigingsvrouw van het jaar bekend gemaakt. Door drukke activiteiten van haar zoon Luan op de voetbalvelden in Sint Willebrord, kon ze niet op deze vrijwilligers dag aanwezig zijn. Dus werd ze even opgehaald!

Bianca Deckers werd verenigingsvrouw van het jaar, voor haar inzet in de activiteitencommissie, haar dubbelleven als Stanneke de Leeuw, haar inzet bij jeugdactiviteiten. En natuurlijk als organisator en begeleidster van het E&F kamp. En waar eigenlijk niet. Met een man en twee zonen, Luan en Viggo, actief als voetballer bij v.v. Zundert is het toch de verbindster Bianca die met deze titel gaat lopen. Bianca is iemand die graag gezien is, voor wie nooit iets te veel is en die graag in harmonie samen met mensen zaken oppakt. Bianca is een echte doener. Stilzitten kan ze niet, maar aanpakken des te meer. Steeds zegt ze, “dat doe ik wel!”.

Bianca en Bas van harte gefeliciteerd! Vervolgens verdwenen de blikken op de Champions League finale en bleef het nog lang gezellig op sportpark de Wildert tijdens de geslaagde vrijwilligersdag.

Waar is Stanneke?