Zundert wint in Klundert!

woensdag 26 september 2018, 19:30

Zundert wint in Klundert!

Omdat het zo leuk klinkt moet dit natuurlijk de titel van dit verslag zijn. Maar meer opties waren mogelijk: “Zundert herpakt zich na valse competitiestart”, “Jeugdig Zundert toont karakter” of “Zundert wint in enerverend bekerduel””. Maar belangrijker dan de titel is de inhoud.

Omdat Zundert en EBOH exact hetzelfde aantal punten behaalde voor de beker werd dinsdag een beslissingswedstrijd op neutraal terrein (Klundert) gespeeld. Dankzij een knappe 0-3 overwinning op EBOH afgelopen dinsdagavond bekert Zundert verder! Met doelpunten van Wim, Tim en Mike een verdiende winst van een jeugdig Zundert. Rob Gommers maakte tevens zijn officiële debuut in Zundert 1.

Waar NAC Breda verder wegzonk in het moeras, richtte de mannen in roodzwart zich op. Zundert begon brutaal aan het duel en had het betere van het spel. De 0-1 kwam dan ook niet geheel onverwachts. Mike onderschepte knap een bal om vervolgens alleen op de doelman af te stormen. Zijn inzet kon nog gekeerd worden, maar de rebound werd binnengeschoten door marathonman Wim.

Halverwege de eerste helft was het Jaye die met een afgemeten vrije trap het hoofd van Tim vond. Zijn kopbal zeilde maar nipt langs de paal in de verre hoek. Hierna nam Zundert wat gas terug, waarbij het centrale duo Frenk en Thomas geen krimp gaf. Eenmaal werd EBOH gevaarlijk, maar het schot ging voorlangs. Zundert beperkte zich in deze overigens niet toch verdedigen. Het kwam er bijvoorbeeld met een vloeiende combinatie tussen Karim en Tim snel uit. Het schot van Tim werd geblokt, waarmee het gevaar in de kiem gesmoord werd. En zo ging het op-en-neer. Joep redde kundig op een schot van EBOH en Frenk zette Mike maar weer eens aan het werk. Zijn schot met gestopt door de keeper, waarna de rebound van Karim over het doel vloog. Hiermee werd een leuke eerste helft met een 0-1 voorsprong afgesloten.

Na de thee loste Steven, de geblesseerde Rob af. Steven speelde uitstekend op een voor hem onbekende positie. De eerste 20-25 minuten had EBOH net als in de thuiswedstrijd een overwicht. Echter lukte het nu niet om tot een gelijkmaker te komen. Sterker nog, het meeste gevaar kwam van de omschakelmomenten van Zundert. Waar eerst Mike na een goede pass van Tim de binnenkant van de paal raakte, was het niet veel later wel raak. Deze keer was het Wim die Tim de vrije ruimte in stuurde. De jonge aanvaller blijf kalm als een routinier en schoot de bal tegen de touwen. 0-2.

EBOH gaf zich nog niet gewonnen. Een vrijstaande speler kopte net naast en het was aan een supersafe van Joep te danken dat de nul ook na 35 minuten nog op het bord stond. Niet veel later voltrok Mike het vonnis met een puntertje van de zestienmeterlijn. Hiermee was het verzet gebroken. EBOH liep nog tegen een rode kaart aan, terwijl bij Zundert Mathijn in het veld werd gebracht voor Jaye en weer een jeugdspeler z’n debuut in Zundert 1 mocht maken. Rob Gommers zette z’n eerste stappen in het eerste, nadat hij in het veld gekomen was voor aanvoerder Wim, die de hele wedstrijd voorop in de strijd ging. Hiermee werd de volgende ronde bereikt. Intussen is er ook al geloot. RBC-1 is op de elfde van de elfde de tegenstander in Tullepetaonestad, ofwel Roosendaal.

De volgende bekerwedstrijd speelt Zundert tegen RBC op zondag 11 november om 14.30 uur in het stadion van RBC.

Focus nu is aanstaande zondag; de eerste thuiswedstrijd tegen Uno Animo. Kom allemaal onze rood zwarten aanmoedigen! Daarnaast is er dit weekend de mogelijkheid om je aan te sluiten bij de rood zwarte harten familie. Zowel op zaterdag als zondag kan je je voor € 10,00 hierbij aansluiten onder het genot van een hapje en een drankje. Zegt het voort en tot zondag!

Opstelling: Joep Jacobs, Rob Luijten [W: Steven Braspenning], Frenk Zagers, Thomas Kerstens, Sebastiaan van Hassel, Dennis Verheijen, Wim Kas [W: Rob Gommers], Karim Vriends, Jaye Musters [W: Mathijn Woestenberg], Mike Daemen en Tim Englebert.

Wissels: Sander Bouw, Steven Braspenning, Rob Gommers en Mathijn Woestenberg.