V.V. Zundert: Een punt gewonnen of twee verloren?

donderdag 10 mei 2018, 19:00

V.V. Zundert: Een punt gewonnen of twee verloren?

Na de licht bovenliggende partij in de eerste helft te zijn geweest, mag Zundert uiteindelijk toch niet ontevreden zijn met een punt. Zundert had wel een aantal kansen op de volle buit, maar mocht ook Thomas danken voor de nul.

Zoals hierboven al te lezen valt, was het een wedstrijd die alle kanten op kon. Toch was het zeker geen spektakelstuk. Het is bijna niet voor te stellen dat Zundert tweede werd in de eerste periode op drie punten van Sarto. Je zou haast zeggen dat de competitie 16 wedstrijden te lang duurt voor v.v. Zundert. Maar door de vliegende, ongeslagen start met 16 punten uit 8 wedstrijden mag er nog steeds gehoopt worden op een langer verblijf in de tweede klasse.

Hoewel een jas kouder dan de voorgaande dagen, was er met een flauw zonnetje toch een aangename temperatuur om voetbal te kijken. Het was dan ook weer gezellig druk op sportpark de Wildert.

Zundert kwam goed uit de startblokken en kreeg de eerste twee kansen. De eerste kans schoot Tjeu in de handen van de doelman, bij een poging in de dertiende minuut raakte hij de lat boven de kansloze keeper. Het gevaar in de eerste helft van Sarto kwam vooral uit scherp getrapte vrije trappen. Echter de defensie stond goed deze wedstrijd. De gedreven spelende Roy werd steeds gezocht, waarna hij probeerde het spel te maken of te verleggen met een lange crosspass.

In de 27e minuut was het weer Zundert dat gevaarlijk werd. Een eerste keer kwam de bal niet lekker om uit te halen voor Fabian, zijn tweede poging zorgde voor meer gevaar. Helaas niet voor een treffer.

Na een half uur spelen kroop Zundert door het oog van de naald. Een dwarrelbal kon ternauwernood gekeerd worden door Thomas. Waar hij de reflex op de rebound vandaag haalde, is nog steeds niet duidelijk, maar de bal bleef aan de goede zijde van de doellijn. Nog niet bekomen van de schrik moest hij ook halverwege de eigen helft uitkomen om een doorbraak een halt toe te roepen. Ook dit ging uitstekend. Daarna kabbelde de wedstrijd richting het rustsignaal. Nul-nul en alles was nog mogelijk.

Ook na rust nam Zundert gelijk het initiatief. Met weer een schitterende crosspass vond Roy de vrijstaande Gaynio. Diens voorzet werd door Fabian net voorlangs geschoten. Gaandeweg de tweede helft kreeg Sarto steeds meer spelaandeel. In de 57e minuut resulteerde dit in een afstandsschot dat net tot corner werd getikt. Niet veel later werd een voorzet door een vrijstaande Sartospeler binnengeknikt. Gezien het geringe commentaar van de Tilburgers was het vlagsignaal terecht en werd de treffer geannuleerd. Dit tot opluchting van de Zundertsupporters.

Rond een kwartier voor tijd was er nog een sterke Zundertfase. Een knappe een-twee tussen Roy en Dennis werd knap tot corner verwerkt. Uit de corner kon Pieter de bal terugkoppen tot bij de vrijstaande Jesse, die de bal ineens vanuit de lucht op z’n schoen nam. Het schot scheerde net over de lat. Een situatie die zich vijf minuten later herhaalde toen Roy een voorzet bij Tjeu afleverde.

In de slotfase kwamen Tim en Lars nog in het veld om Jesse en Tjeu af te lossen. Tot een echt slotoffensief kwam het echter niet meer. Eén punt was het eindresultaat. Waarna het beste nieuws van de dag uit Etten-Leur kwam, waar Unitas’30 de punten niet in eigen huis had kunnen houden.

Alle bespiegelingen en het rijk rekenen met wedstrijden die Zundert nog tegoed heeft, zijn nu voorbij. De harde conclusie is dat Zundert met nog drie wedstrijden te gaan, nog niet veilig is. Wel staat men vijf punten voor op de plaatsen die je veroordelen tot de nacompetitie. Misschien is het al voldoende, maar dan moet er wekelijks naar andere ploegen gekeken worden. Er kunnen hele rekenmodellen op los gelaten worden. Maar het belangrijkste is zelf punten pakken, te beginnen aanstaande zondag in de thuiswedstrijd tegen Beek Vooruit. Een tegenstander waar nog iets recht tegen te zetten is. Hier eindigde de ongeslagen start met een harde 4-1 nederlaag. Een mooie tegenstander om een nieuwe serie overwinningen tegen te starten. Ga op tijd naar je moeder, of trakteer ze op een heerlijk middagje sportpark de Wildert met moederdag. Een wedstrijd Zundert – Beek Vooruit, een mooier cadeau is toch niet denkbaar voor de moeders uit Zundert!

Opstelling: Thomas van Nederkassel, Rob Luijten, Frenk Zagers, Pieter Dictus, Wim Kas, Tjeu van der Heijden [W: Lars van Elsacker], Roy Jacobs, Dennis Verheijen, Jesse Mouws [W: Tim Englebert], Gaynio Aarts, Fabian Nelemans.

Wissels: Alex van Nederkassel, Lars van Elsacker, Thomas Kerstens, Tim Englebert, Mike Daemen en Karim Vriends.