v.v. Zundert pakt punt na bizar tegendoelpunt

maandag 1 oktober 2018, 7:00

v.v. Zundert pakt punt na bizar tegendoelpunt

Uno Animo gaf geen cadeautjes na de onsportief verkregen voorsprong. Zundert toonde echter veel veerkracht en kwam sterk terug. Helaas onvoldoende voor de eerste zege van het seizoen.

Op een mooie nazomermiddag op een dag dat nog geen enkel zondag team had verloren, mocht Zundert-1 aantreden tegen Uno Animo in de eerste thuiswedstrijd van het seizoen. Uno Animo kenmerkt zich als een hecht collectief door gegroepeerd te spelen en met de lange bal op jacht naar succes te gaan. Kleine uitslagen zijn dan ook specialiteit van het huis.

In het eerste kwart van de wedstrijd was Uno Animo de bovenliggende partij. Zundert zette daar enkele snelle uitvallen met Tim en Jesse tegenover. De eerste echte kans van Zundert viel pas in de 22e minuut te noteren, toen Jaye uit een vrije trap de keeper aan het werk zette.

Uno Animo zag een doelpunt afgekeurd vanwege buitenspel. Verder kenmerkte de eerste helft zich vooral de veel duels op het randje, waarbij de scheidsrechter in de lijn van Bas Nijhuis veel door liet gaan. Vlak voor rust ging Rob nog een keer goed door op rechts. Zijn voorzet vond echter geen Zunderts hoofd om af te ronden. De nul-nul ruststand was dan ook een logisch gevolg.

De tweede helft bood meer spektakel. Na 5 minuten schoot Zundert de bal sportief buiten om verzorging mogelijk te maken bij een speler van de formatie uit Loon-op-Zand. Waar normaal de bal met een pass in de hoek wordt teruggegeven, besloot een verdediger de bal een lange trap richting het Zundertse doel te geven. De bal stuiterde ongelukkig over doelman Joep in het doel. 0-1. Natuurlijk had Joep de bal moeten pakken, maar zo’n bal schiet je normaal niet op goal. In het verleden is dit in het betaald voetbal ook wel eens voorgekomen. Toen werd zo’n doelpunt “teruggegeven”, door de tegenstander vanaf de aftrap tegen te laten scoren. Dit deed Uno Animo echter niet. Het koesterde de voorsprong en ging gewoon verder met de wedstrijd. De scheidsrechter kon volgens de regels niet anders dan dit toestaan.

Waar dit soort onsportieve acties, nog wel eens frustratie en reacties opleveren, toonden de mannen in Roodzwart de enige juiste reactie.  Ze rechten de ruggen en gingen vol passie op zoek naar gerechtigheid. Ook de supporters bleven achter het team staan. Al 5 minuten later had Tim de gelijkmaker op z’n schoen. De keeper was hem echter de baas in het 1-op-1 duel. De aanval die voorafging was uit het boekje via Jesse, Karim en Tim.

10 minuten later was het wel raak. Karim haalde knap de achterlijn en vond, wie anders dan Jaye, die de bal keurig achter de doelman schoot. Een strakke vrije trap van Fabian op het hoofd van Dennis was het sein dat Zundert op jacht naar de overwinning ging.

Nog een keer kwam Uno Animo eruit. Het was echter Joep die met een onwaarschijnlijk reflex de tegendraads gekopte bal uit z’n doel ranselde. Zundert zette daar nog 4 goede mogelijkheden tegen over. Tim die op rechts z’n tegenstanders te snel af was, speelde over naar Karim, die op zijn beurt Jaye vrijspeelde. Jaye had net te veel tijd nodig om z’n tweede te maken. Tim en Jesse combineerde knap waarna Karim de zestien in gestuurd werd. Hij werd net te veel vastgehouden om tot schieten te komen, maar net te weinig voor een penalty.

Jesse kwam van links nog een keer op z’n Robbens naar binnen om de bal gevaarlijk naar de verre hoek te krullen. Helaas over. Met Mike voor Jesse en Nick voor Jaye werd de overwinning gezocht. En bijna ook nog gevonden. Na een scrimmage viel de bal voor de voeten van Mike, die richting de keeper stormde. De doelman wist weer een Zundertse voorsprong te voorkomen. Hierdoor bleef Zundert met een dubbel gevoel achter. Een goed vervolg qua spel en inzet op de bekeroverwinning van dinsdag. Maar toch ook een kater door de verloren punten en het veel besproken tegendoelpunt. Hopelijk maken deze twee punten aan het einde van het seizoen niet het verschil.

Aanstaande zondag om 14.00 uur in Middelburg tegen het nog ongeslagen Zeelandia Middelburg kunnen met dezelfde spirit hopelijk wel de eerste drie punten worden bijgeschreven.

En wat vonden zij?

Opstelling: Joep Jacobs, Rob Luijten, Frenk Zagers, Dennis Verheijen, Sebastiaan van Hassel, Wim Kas, Fabian Nelemans, Karim Vriends, Jesse Mouws [W: Mike Daemen], Tim Englebert en Jaye Musters [W: Nick Goossens].

Wissels: Sander Bouw, Steven Braspenning, Thomas Kerstens, Mike Daemen en Nick Goossens