week van de Scheidsrechter

vrijdag 6 oktober 2017, 16:30

Ook dit seizoen vindt de 'Week van de Scheidsrechter' weer plaats. Een sportbreed initiatief vanuit de KNVB waarbij het uitspreken van waardering voor de scheidsechter en zijn/haar assistenten (vlaggers) centraal staat. De Week van de Scheidsrechter start a.s. zaterdag 7 oktober en eindigt op zondag 15 oktober 2017. Tijdens deze 'week', er zitten vier speeldagen in!, wil de KNVB zoveel mogelijk scheidsrechters bedanken voor hun waardevolle inzet. Zij maken het immers mede mogelijk dat zo veel voetballers wekelijks op het veld van het spelletje kunnen genieten!

Scheidsrechters bedankt!

Vóór de ‘Week van de Scheidsrechter’ hebben alle ruim 35.000 (assistent-)scheidsrechters vanuit de KNVB en ARAG een persoonlijk bedankje voor hun inzet ontvangen. Daarnaast wordt aan verenigingen, spelers, ouders, publiek en andere voetballiefhebbers gevraagd hun waardering uit te spreken voor de scheidsrechter. Het bestuur roept dan ook alle VV Zundert-spelers en -teams op de scheidsrechter bij hun wedstrijd te laten blijken dat hun inzet wordt gewaardeerd. Hoe? Dat laten we graag aan de creativiteit van de spelers en teams over!

Scheidsrechtersbeleid VV Zundert

Naast prestaties en gezelligheid, staat sportiviteit hoog op het lijstje met kernwaarden van VV Zundert. Over het algemeen is er bij de wedstrijden van onze teams op het veld en langs de lijn weining wanklank te horen. Gelukkig zijn we al tijden gevrijwaard van grote excessen. Natuurlijk moeten we hiervoor blijven waken, maar over het algemeen staat Zundert te boek als een sportieve vereniging. Sinds vorige jaar april is de vereniging in het bezit van het KNVB|ARAG FairPlay certificaat, een kwaliteitskeurmerk dat door de inspanning van onze vrijwilligers op het gebied van jeugdscheidsrechters is behaald. Zo volgen tweedejaars JO13 spelers een scheidsrechters cursus. Hierdoor stijgt de spelregelkennis van de spelers, het begrip voor elkaar en heeft de vereniging er extra scheidsrechters bij. Rick Nelemans, één van de exponenten van deze opleiding, fluit intussen al op het niveau van de derde klasse en was al drie keer official bij een wedstrijd van de Eredivisie Vrouwen. Zaterdag 1 september was het de beurt aan Bryan Lammerse en Niek Havermans, zij mochten wedstrijden op hoog jeugdniveau fluiten. Beiden brachten de JO11 en JO12 wedstrijden NAC – ADO Den Haag en NAC – Excelsior tot een goed einde. Een verslag van hun optreden deze dag is terug te vinden op facebook

Wordt ook scheidsrechter

Fluiten is een verantwoorde maar ook zeer zeker een leuk hobby, op welk niveau dan ook. Fluit je pupillen, junioren, senioren of veteranen, bij elke wedstrijd gaat het ergens om. Zonder op te vallen speel jij een belangrijke rol op het veld want zonder scheidsrechter kan de wedstrijd niet gespeeld worden! Als scheidsrechter probeer je een wedstrijd in goede banen te leiden. Door jouw onpartijdige leiding en parate kennis van de spelregels kunnen spelers lekker voetballen en toeschouwers genieten van een leuke sportieve pot voetbal.

VV Zundert streeft er naar om voor iedere wedstrijd een geschikte scheidsrechter aan te stellen. Hiervoor beschikken we, door ons progressieve scheidsrechtersbeleid over een enthousiaste groep scheidsrechters die wekelijks onze wedstrijden fluiten. Maar natuurlijk zien we graag meer enthousiaste nieuwe scheidsrechters zich bij ons scheidsrechterkorps aansluiten!

Zo zijn we momenteel naarstig op zoek naar mannen en vrouwen die op zondag een wedstrijd willen leiden.

Ben je (bijna) 12 jaar of ouder? Man of vrouw? En is voetbal jouw passie? Kom dan eens vrijblijvend een praatje maken met onze scheidsrechterscoördinatoren, zodat we met je kunnen bespreken wat scheidsrechter zijn precies inhoudt. Je hoeft nog geen enkele ervaring te hebben als scheidsrechter, het begint bij jouw enthousiasme en de rest volgt erna.

Wanneer je het leuk lijkt als scheidsrechter te beginnen krijg je in je eerste jaar onder andere:
– KNVB scheidsrechterscursus;
– Scheidsrechterstenue te leen bij wedstrijden die je fluit;
– Goede begeleiding;
– Regelmatig een evaluatie.

Lijkt scheidsrechter worden bij VV Zundert jou iets? Spreek een van de scheidsrechters aan of stuur een mail naar Stefan Lammerse stepas@home.nl en hij neemt contact met je op.

Appen naar de scheidsrechtercoördinatoren mag natuurlijk ook:

06 43478444 Stefan Lammerse
06 53996002 Frank Boomaerts