Week van de scheidsrechter

vrijdag 12 oktober 2018, 14:00

De week van de scheidsrechter - Bedankt en een diepe buiging!

De week van de scheidsrechter duurt twee weekenden. En dat is meer dan terecht. Want scheidsrechters krijgen te maken met:

- Een clubgrensrechter die opgejut door andere ouders extra scherp vlagt;
- Een leider in de dug-out die vergeet dat bij jeugdvoetbal plezier boven resultaat gaat;
- Een ouder die via zijn zoon of dochter de eigen mislukte voetbalcarrière probeert in te halen.

Ze staan er toch altijd maar weer. Week in, week uit. Weer of geen weer. Het tenue aan, de fluit in de mond en gaan. Zonder scheidsrechters geen voetbal. Daarom zijn twee weekenden in de week van de scheidsrechter zeer terecht. Dus ook bij VV Zundert waar veel aandacht is voor de scheidsrechters. Zeker ook bij de jeugd, waar alle tweedejaars JO13 spelers een cursus aangeboden krijgen. En scheidsrechters op goed niveau fluiten, met Rick Nelemans als blikvanger. Hij fluit wedstrijden in de Eredivisie voor vrouwen! Vorige week was er al gebak, maar ook via deze weg een woord van dank voor alle scheidsrechters en die van ons in het bijzonder!